"Jag är mentalt upptagen"

"Jag kommer inte släppa iväg er förrän alla har bokat en intervju" så sa min lärare idag...och jag tillhör den skaran som fortfarande inte har gjort det. Men känn ingen press för allt i världen. Det gäller bara att hitta en person med djup i som är intressant med som du ändå inte känner alltför väl. Piece of cake....eller inte....har några idéer och tänkte att jag skulle sätta fart på detta när jag kommer hem i eftermiddag. Tillsammans med diverse andra saker som också behöver fixas idag.

Nu är två veckor av praktiken räddade iallafall. Det blir Östnytt i Norrköping. Känns som ett litet steg på väg iallafall. Nu håller jag bara tummarna för att jag förhoppningsvis ska kunna kombinera de veckorna med tre veckor på radio.
Men lär knappast inte göra något mer åt det förrän efter jul...

Helgen har varit ganska lugn. I lördags kväll var jag och K ute. En majoritet av mina vänner befann sig inte i stan eller var sjuka så till sist blev det jag och K som körde hårt. Vi inledde kvällen på Studentpuben med mat, kladdkaka, rödvin och whiskey (?!) sedan vidare till Sjukan där vi blev uppraggade av två styck lammkött...väldigt intressant diskussion med dem måste jag säga...kände mig onekligen lite gammal också...
Raskt vidare till vårt klassiska stopp där vi alltid går på toa och sedan avslut med mer rödvin på en annan pub. Under kvällen avhandlades allt från klasskompisar till kärleksliv...mycket intressanta diskussioner med andra ord ;)

Igår fick jag vad min kompis J skulle kalla för en av mina tics. Köpte ett par skor som jag egentligen inte alls hade tänkt att köpa från början...de var iofs på rea, men ändå...nåväl...nu får jag väl helt enkelt se till att använda dem också.
Egentligen var jag på jakt efter ett par stövlar med kom därifrån med ett par vanliga skor. Det var som när jag skulle köpa en kalender och lämnade affären med ett pussel. Mycket mysko.

Lunch nu kanske?

over and out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som om saker och ting börjar ordna upp sig? Jag tänker ju mest på praktiken då, så klart! Det är så konstigt, att ALLT ordnar alltid upp sig.. Tyvärr kan jag väl inte ställa upp som intervjuoffer, då du känner mig alltför väl, annars är jag ju ganska djup.. Hehe, nya skor är ju kul, och man kan alltid hitta på nåt bra argument varför man var tvuuuungen att ha dem (materialister som vi är!.) Själv sitter jag här och väntar på julen! Puss och kram! /J

2006-12-18 @ 15:26:49
Postat av: ängeln

man ska aldrig planera ngt med andra ord för det blir aldrig som man tänkt sig. vill oxå ha lammkött. jag tror att jag behöver lite kärlek... tror du vi hittar ngn i jul? ;-)

snart ses vi igen! *lycka*

Postat av: Karin

De känns mer som ett stycke lammkött och ett stycke nazist, eller nått liknande. Han luktade ruskigt och jag kommer nog aldrig dricka whiskey igen.
Blev en smula seg dagen efter.

Ska vi inte fika snart? Det här blir för nördigt för min smak.

2006-12-19 @ 12:55:36
Postat av: Ingrid

Hej. vilken tur att du/ni överlevde Anettes lektioner. Jag har varit lite orolig för er här hemma... ;) haha. God jul kramar

2006-12-19 @ 19:09:41
URL: http://ingriddim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback