Ny mobil utan mobil eller hur man bloggar en plan utan att skriva något alls

Just nu bloggar jag en plan i väntan på att fågeln ska sjunga. Kommer fågeln ens att sjunga ikväll? det är det ingen som vet. I torsdags var det helt klart ett antiklimax. Då var det inte heller planerat att vi skulle vara uppe, men det blev så. Mycket intressant.
Dagens i-landsproblem är helt enkelt att lägga upp en plan för hur vi ska hinna med att äta allt som vi ska äta. Det är det vi ska ha planen till. Ja.

Torsdagen var för övrigt ingen bra dag. Blev lurad på Maxi när jag i min enfald trodde att det enda jag skulle göra där var att handla. Gick ut därifrån efter att ha blivit övertygad om att byta mobilabonnemang och få med mig en telefon på köpet. Synd bara att de hade "sålt slut" på telefonerna så att jag gick därifrån endast med mig gamla telefon och en känsla av att ha blivit lurad.
På måndag ska jag ringa och försöka dra mig ur eländet.
Mötte min goda vän E vid tåget och på kvällen trodde vi i vår enfald att vi skulle ha en av våra ritualer nämligen att dricka te oh äta popcorn. Där kunde historien (och kvällen) också slutat lyckligt om jag inte bränt popcornen hysteriskt mycket i micron och satt igång brandlarmet i hela huset. Det var tredje brandlarmet på en månad. Men första gången jag satte igång det. Alltid något.
Nu är jag lite lätt impopulär i korridoren och idag kände jag mig tvingad att sanera den otroligt äckliga micron.

Fredagen gick i hysterins tecken. För lite sömn gjorde säkert sitt, men även sällskapet. En hel dag med J är inte bra i längden, men väldigt trevligt. Dagen avslutades med tacobuffé och om möjligt ännu mer hysteriska diskussioner med utvalda människor från klassen.
På sjukan var det mycket folk, vissa mer onyktra än andra.

Idag har jag fixat nästan alla julklappar samt köpt julkort. Snart är jag i fas med mig själv :)

Men frågan kvarstår dock; kommer de lyckas trycka upp raketen i natt eller blir det ännu ett antiklimax för herr fågel?

over and out

----
01:37
En timme och tio minuter kvar.
Nu är datorn rensad och strukturerad och vi försöker som bäst hitta på något annat att förgylla tiden med. Frågan vi har ställt oss upprepade gånger ikväll är om, jag säger om, det är samma personer som blir intervjuade som i torsdags. Vid raketen alltså. Är det samma personers ledsna och besvikna uppsyner vi kommer få se och kommer de isåfall säga samma saker igen? är de ens på plats igen? kanske kör de bara inslaget från i torsdags??
Spännande, onekligen...

Nu ska vi iallafall dricka te, rödvin och ?? Jäger?! (för den finns det inget streck på)

Vad ska du göra??

följ den spännande fortsättningen hos http://angelmedhorn.blogg.se

---
02:08

Nu är det SPÄNNANDE!!!
Sannolikheten för att det faktiskt blir en uppskjutning har nu stigit till 70 procent!! det är fantastiskt!

Jag tror på honom, herr fågel, jag tror på honom, vi har dessutom lyckönskat via Aftonbladet OCH hittat Nasas sida med direktblogg från astronauterna. Teet är upphällt, kakan hämtad och allt är förberett.

Kan det bli bättre än såhär en lördagkväll, nej jag tror faktiskt inte det.

De sista skälvande minuterna ägnar vi åt att kartlägga herr fågel och hans liv, allt för att kunna skicka en fullständig utredning till Nasa sen och hoppas på jobb.
 fortsättning följer....

---
02:27

Tjugo minuter kvar. Klockorna är ställda, vi är klara, på SVT leker de med rymdleksaker.

Jag tror på detta, absolut. Blir det inte nu blir det aldrig, då tycker jag synd om främst mig själv , men även till viss del om Fågeln...

Nu håller vi tummarna för vädret i Florida och att de lyckas pricka molnluckan.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Upp kom han till slut, förhoppningsvis så kommer han ner i ett stycke också. Hanna, varför tar du ett abonnemang till mobilen när du ska vara borta i ett halvår? Lite onödigt att betala för något som du inte kommer att använda. God natt och sov gott

2006-12-10 @ 03:10:05
Postat av: Ängeln

mycket hett var det! men jag orkar inte göra om det så tur att de kom iväg... ;-)

2006-12-10 @ 13:42:42
Postat av: Karin

Hanna! Jag har lyckats läsa din blogg! Ännu en teknisk bedrift att lägga te meritlistan. Fågeln fick sjunga och jag har kommit på en ny grej man kan göra med Harpan. Om man använder den varianten som tar tid så vet man hur länge makaronerna har kokat! Görfiffigt!

(Himla många utropstecken, jag verkar snudd på hysterisk. Men det är jag inte.)

2006-12-10 @ 15:23:52
Postat av: Tell!

Jag är så glad att du finns, då vet jag att jag inte är ensam om att vara en vek jävel som köper mobilabonnemang som jag inte vill ha. Mår genast bättre!

Postat av: Julia

Oh, my GOD, ni är ju helt crazy! Ha värsta uppesittarkvällen för en liten raket som skulle skjkutas upp i rymden.. Okej, då, det var väl en ganska stor grej.., men själv sov jag riktigt sött när de fick eld på den där manicken.. Du och E verkar ha haft det mysigt iaf, det glädjer mig! =) Sydsvenskan, here comes Hanna! /J

2006-12-11 @ 09:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback