Tillvaron är ett aber!

Varför kan aldrig något gå smidigt? Det ska bli kul att åka hem i jul, men det är inte så kul att göra det när man vet vilket tjafs som också väntar. På grund av en enda person kan vi inte längre fira jul som vi gjort under hela min uppväxt. Att en enda person kan styra så många. Det är ta mig f-n helt sanslöst. Det yttersta beviset har kommit i år ; mormor och morfar väljer att åka bort över juldagen och annandagen. När de som är äldst i släkten ger upp säger det en hel del måste jag säga. Suck.

Praktikeländet går inte heller framåt. Men förhoppningsvis kommer det också att ordna upp sig. Som det ser ut nu så blir det två eller tre veckor på Östnytt i Norrköping och resterande veckor på någon annan redaktion.

Vad det gäller Danmark så tror jag faktiskt jag insett att det inte är så lång tid kvar. Fick i dagarna veta var jag ska bo, ser ut att vara nära och bra till skolan, det uppskattas.
Men så satans mycket att fixa med innan jag ska dra och jag vet att det kommer vara värt det, men just nu känns det mest jobbigt måste jag säga; adresser som ska ändras, telefonen som ska sägas upp....försäkringar...
Men snart är jag ju i det danska gemytet, i en storstad, med massa nytt folk, faktiskt mitt livs hittills största äventyr! det ni...
Men visst, klart jag börjar bli lite nervös också...

Jag har klippt mig idag, grymt nöjd måste jag säga...

over and out

Kommentarer
Postat av: Joolz

Jag vill se, jag vill se, jag vill SEEEE nya frisyren! Jag ska också snart klippa mig, men jag vet inte, det kanske är dags för snagg nu!? Hmpf, ja, det verkar vara en del att styra med inför Danmark, men hell yeah vad det kommer att vara värt det! =) Snart är det jul och Nässjö och vi ses! Kraaaaaamar!

2006-12-16 @ 09:21:59
Postat av: ängeln

heting! ;-)

Danmark kommer bli en succé, du kommer göra succé och jag kommer sakna dig. ;-)

praktikhelvete! hoppas det löser sig

å jul denna förbannade idioti som folk har för sig...

Postat av: Geirsimone

This site is professional and to the point.

2009-03-26 @ 14:33:04
URL: http://geirsimone.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback