Hets hets, fast INTE på ett positivt sätt

Jag vill ha lugn och harmoni. Är det för mycket begärt?
Runt omkring pågår en ständig hets och ett enda stort virrvarr av beslut som ska tas. Ska vi vara här eller där? vem ska det firas med? ska det ens firas tillsammans?
Det borde egentligen vara så enkelt som att utgå från sig själv och sedan bestämma. Helt enkelt skita i vad alla andra vill göra. Men det är tyvärr inte så enkelt.

Tiden från nu fram till jul känns ganska så fullproppad. Det är allt från skola till julbord, resor och fester som ska hinnas med.
Förhoppningsvis kommer jag även hinna andas lite också.

Har inte köpt en enda julklapp ännu. Funderar på om det är dags att stressa upp sig över det än, eller om jag bara ska ta det lugnt och ta det som det kommer. Tror det får bli det senare alternativet.
Jag och J funderar på att helt skippa julklappar i år. Känns faktiskt mer och mer som en bra idé måste jag säga. Som en liten men ändå en protest mot konsumtionshetsen som råder.

Kommentarer
Postat av: Ängeln

inga julklappar och fira där det känns bäst för en själv. hur svårt ska det vara egentligen?

2006-11-28 @ 18:10:34
Postat av: Anonym

Hanna, Hanna, Hanna, LUGN! Vad som än händer så kommer du ju att fira med MIG, och då ordnar det ju sig! Men jag vet, det finns en poäng i det du säger.. Shit vad skönt det skulle vara att inte köpa en endaste juklapp!! Puss å kram! /J

2006-11-28 @ 21:27:52
Postat av: catharina

på tal om julklappar.. hur ska vi göra iår? julfika utan julklappar kanske? :)

2006-11-29 @ 19:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback