En Glad och uppbokad påsk

Vart har den här veckan tagit vägen?! jisses så snabbt tiden har gått. Nu sitter jag här på långfredagen och kämpar med den förbannade uppsatsen. Hon jag ska skriva med får jag fan inte tag på och någon information hittar jag inte. Min lärare kan inte ens hjälpa till så att jag fattar vad hon menar. DÅ är det illa. Hur fan ska jag bli av med detta mission impossible som utvecklat sig till världens stressmoment och förpestar hela mitt lov?!

Här följer för övrigt en kortare sammanfattning av veckan som gått såhär långt.

Måndag:
Anlände till Kalmar och fick varmt mottagande av A och K på stationen. Efter glass och allmän förvirring på stan begav vi oss till vallgraven vid slottet för att njuta av solen och livet. Underbart!
En stund senare satte längtan efter ännu en glass in och jag och K begav oss till Söderport. Tydligen var det stängt, vilket inte är så lätt att veta när dörren är olåst så vi gick in och utlöste tydligen larmet. Två securitasvakter dök upp och trodde till sist på vår berättelse om att vi faktiskt bara ville köpa glass. Men någon glass blev det ju då inte.
Kvällen tillbringade vi hemma hos A i Avliden och genomförde årets första grillning. Mycket najs även om köttet blev lite väl well done. Som avslutning diskuterade jag och A livet och försökte komma på diverse lösningar, utan större framgång men trevligt var det.

Tisdag:
Äntligen fixade jag min komplettering i skolan. Träffade på en hög klasskompisar som jag lunchade med. Nöjt också något oerhört av att bara kunna dra när klockan blev ett och de skulle in igen på sin föreläsning. Promenerade vid havet trots att det blåste som satan.
Efter att K och jag gjort stan osäker efter bästa förmåga och tagit oss en egen spontanfika så mötte vi upp resten på Kullzenska för en mycket hysterisk fika. Vi var nog allt annat än populära bland de andra gästerna på fiket, men kul hade vi.
Efter ett (nästan) tårfyllt avsked på stationen var jag åter på väg till Nässjö. Den som ändå fått stanna några dagar till....

Onsdag:
Lunchade hos mormor och morfar och blev lite bortskämd med god mat. Gjorde även ett besök på tidningen och snackade skit en stund, mycket trevligt!
Efter att ha hetsat en stund på stan mötte jag upp V utanför Elsis för den obligatoriska Nässjöfikan och även för att göra lite "catch up".
Lämnade V åt sitt öde på stan och fortsatte hem till J. Där blev det lite hets inför fredagens fest samt god fruktsallade och te. Lagom uppvärming på påskhelgen.

Torsdag:
Förmiddagen tillbringade jag och J på stan där vi trängdes med diverse människor. Efter en timmes helkropssmassage var jag redo för att brottas på Kvantum.
Mellanlandade hemma för att sedan slänga mig på cykeln igen och ta mig ner till stan för att fika med al. Också det väldigt trevligt innan det var dags att dra hem och göra sig iordning för middag hos släkten och firande av farbror. Kvällen avslutades hos E med att fixa och dona lite.

Och nu sitter jag alltså här och har världens ångest över min uppsats. Jiiiha. Men ikväll blir det fest och då är det dags att förtränga alla underbara måsten.

over and out...

Kommentarer
Postat av: Ängeln

allt roligt tar slut för fort och aldrig är det lätt att plugga

2007-04-06 @ 23:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback