Ett spontant grillparty med sandmaskar

Måndag igen. Helgen har varit bra måste jag säga. I lördags kväll hade jag och Delphine picknick utanför lägenheten, mycket najs. Söndagen ägnades åt städning och en tur till stranden. På vägen dit sprang jag på Johanna och Katleen, hakade på dem och plötsligt var jag mitt uppe i en grillning med folk från Finland, Danmark och Tyskland. Trevlig kväll även om det till sist blev lite väl kallt på stranden. Vi fick även se en typ av sandmask som tydligen bara visar sig ovanför sanden en enda gång per år och det var just när vi var där. Jag vet inte om jag ska vara äcklad eller imponerad.

Idag skiner solen igen och det är meningen att jag ska börja med min research inför resan till Island. Men de har ju gett oss en hel vecka och vi vet då alla hur det går; jag gör inget, jag gör inget, jag får panik. Så det behövs disciplin kan man säga...

Pratade med mamma igår, hon berättade att vi nu fått inbjudan till Niklas och Cecilias bröllop i sommar. Tydligen är det lång klänning som gäller! hur f-n ska jag få tag i en lång klänning mitt i sommaren? en klänning som jag antagligen bara kommer använda en gång dessutom...nåja, vi får väl se...bara för att ge mig själv lite ångest ska jag gå in och kolla på deras presentlistor som de lagt up på nätet med.

Dagens målsättning är som följer:
* boka vandrarhem i Dublin och kanske styra upp hela resan lite
* iallafall börjar med min research
* kolla möjlighet till stipendier för Islandsresan
* förhoppningsvis ta mig ut och njuta av vädret också

over and out

----

11:11

Gaaah! jag blir så irriterad. Fattar inte hur de tänker när de inte fördelar handledarna förrän senare i veckan?! ska man liksom köra på idén man har och försöka boka intervjuer och liknande innan man fått ett ok, eller vad är meningen??
Men jag antar att jag börjar med research och försöker få fram lite kontakter och så...det lär ju ta sin stund om man säger så.

---

22:50

Så, hur gick det då med dagens planer?
Jo, ganska bra måste jag säga. Lyckades ta mig ut och njuta av solen, har bokat vandrarhem i Dublin samt iallafall börjat med researchen. Det är inte illa.

over and out

Kommentarer
Postat av: Ängeln

förvånad över att Danmark är så ostrukturerat... eller ja inte landet i sig men skolan med tanke på att deras rykte är bra?! Och med tanke på det antal utbytesstudenter de tar emot varje år...

Långklänning är fan ett ABER!

Och du fixar researchen, antar att du behöver lite press bara.

kramar

Postat av: Ängeln

ska jag vara ärlig vet jag inte vilket rederi det är men jag frågade iaf om han är för eller emot fotografering innan man går om bord ; -)

2007-04-17 @ 08:21:38
URL: http://angelmedhorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback