Stora grejer på gång

Nu så. Jag vet att saker och ting alltid ordnar sig till slut och så även denna gång. Efter två dagars intensivt arbete med L har vi nu producerat både en uppsats och ett bildspel om en amerikansk kvinna i Århus. Är glad att vi satte full fart direkt efter påsken för det gjorde att vi är lediga imorgon. En dag jag ska ägna åt att tvätta och röja upp lite (om jag nu lyckas få tillbaka mitt tvättkort vill säga...)
Efter helgen väntar två veckor som förhoppningsvis blir ganska så slappa, först en vecka med research inför final project och sedan en veckas ledigt. Känns otroligt välbehövligt.

Kanske sista delen av påsken i en sammanfattning...

Fredag:
Större delen av dagen tillbringades hemma med familjen. Hetsade uppsats och åt påsklunch. På eftermiddagen begav jag mig tillsammans med E för att överräcka den berömda och utlovade "överraskningen" till P. Tyvärr var P inte hemma när vi kom, men vi roade oss med hans syster så länge. Sedan fick han vackra paket som han öppnade med hjälp av söte H.
Hem för att packa om och byta om inför kvällens övningar. Drog till J och fixade och donade samt väntade in gästerna. En helt ok fest med massa god mat och folk. Gästerna fattade dock piken och pallrade sig hem hyfsat tidigt efter att värdinnorna nästan somnat innan elva. Pinsamt men sant.

Lördag:
Mer uppsatshets och påsklunch hemma med mormor och morfar. En del av eftermiddagen tillbringades hos A-L för att fira hennes stundande födelsedag tillsammans med E.
Trevligt med god fruktsallad och kaka.
Efter en visit hos P och E på kvällen och den obligatoriska Nässjöpizzan så tog vi oss hem genom snön (?!).

Söndag:
Påskmat (igen...) hos mormor och morfar och en välbehövlig promenad. Slö eftermiddag när jag gjorde allt utom det jag borde.
På kvällen bjöd jag in mig själv till E och tillsammans avnjöt vi mackor, te, popcorn och mango margaretas medans timmarna flög iväg. Perfekt avslutning på påskhelgen som nästan var till enda....

Måndag:
Efter en intensiv vistelse i Nässjö var det så dags att packa väskan och bege sig söderut. Först blev det mat med familjen och allmän utfodring inför den långa tågresan.
Och inte heller denna gång hade jag tur med tågen. Tåg ett var försenat vilket medförde att jag missade min första anslutning. Det i sin tur medförde att jag hade tre minuter på mig att byta i Köpenhamn. Genomsvettig och en irriterad konduktör senare hann jag iallafall med tåget mot Århus.
Helt död och många timmar senare klev jag iallafall in i lägenheten och möttes av O =)

Å! höll ju på att glömma en av de viktigaste sakerna jag gjort idag; nämligen bokat en resa till Dublin nästa söndag! Ska bli riktigt kul :)

over and out


Kommentarer
Postat av: Ängeln

Dublin it is then! najs najs. tror det blir riktigt bra.

Fortfarande inget tvättkort? Hur svårt kan det vara att skicka det med posten liksom?!

För övrigt är det många E med olika betydelse

Postat av: Joolz

Tåg är ABER! Gissa vad som hände när jag skulle skicka med Becci på Intercity-tåget mot Malmö i måndags? Jo, det var ca 2,5 timmar sent på grund av LOKSKADA! Ja, hallada... Hon kom iaf med ett x2000 som avgick tidigare än det där Intercity-tåget, men aj, aj, aj så irriterad man hann bli!

Dublin blir ASnajs, det lovar jag dig! Hojta bara till om du behöver tips eller vägledning! Hälsa från mig!

Massa kraaaaaaaaaam! /J

2007-04-11 @ 23:24:44
URL: http://juliakylberg.blogg.se
Postat av: Ängeln

haha troligt att E bara skulle ha en betydelse ;-)

2007-04-12 @ 08:22:34
URL: http://angelmedhorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback