Valborg utan eld

Det handlar inte om att jag varje år slaviskt tittat på en stor brinnande brasa den här dagen. Det handlar snarare om att jag vill ha MÖJLIGHETEN att göra det. Ibland blir det påtagligt att jag befinner mig utomlands. Som idag när ingen tänder stora eldar och ingen sjunger "Vintern rasat ut", det är faktiskt en mysig tradition, och med tanke på hur bra väder det är idag så vore det perfekt.
Att jag under dagen fått uppdateringar på hur Valborgsfirandet är i en viss studentstad minskar inte direkt suget heller.
Får väl ta och tända på något själv och skapa en egen brasa som jag sa till H.
Att vara ledig imorgon hade ju inte varit fel heller, men å andra sidan är det helgdag i Danmark på fredag, så jag ska inte klaga.

Nog om det.

I helgen var familjen här. Det var lika intensivt som det brukar vara, på gott och ont. Vi hann med en hel del; stranden, stan, restaurangbesök, botanisk trädgård och biltur i vackra omgivningar. Bäst var dock att umgås med kusin och bror....lite allmän hets kring vattenpipa, vin och musik samt en liten barrunda var riktigt najs. Måste vi göra fler gånger!

Idag började vi den näst sista workshopen. Det ska handla om EU och på söndag åker jag till Bryssel för att se allt "på riktigt".
Positivt från dagen: jag hamnade i en bra grupp (!!), vi lyckades smita från en tråkig föreläsning, solen sken, kul att träffa klassen igen.
Mindre positivt från dagen: stress och prestationsångest över allt som ska göras samtidigt som jag ska styra upp Island samt att läraren är så torr.....men det här ska nog gå det med....bara ta en sak i taget...

Nu förbereda mig för skolan imorgon samt besöket av mormor och morfar. Det sistnämnda är inte helt lyckat i tajming, men så är det ibland.

over and out

Kommentarer
Postat av: Ängeln

mitt huvud... toppen dagen igår kostar mycket idag...

gött med en bra grupp!
kramar

2007-05-01 @ 14:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback