Varje kvinna bör ha minst en trädgårdstomte

Utdrag ur en typisk diskussion mellan mig och min mor...

Mamma: Du borde köpa en inflyttningspresent till K om du ska dit imorgon.
Jag: (hummar frånvarande) mmmm
Mamma: Men köp något hon har användning av.
Jag: (ironiskt) Nej, jag tänkte köpa något hon inte har användning för.


Jag kom hem med en guldfärgad trädgårdstomte. Mamma var inte nöjd.

Mamma: Du skämtar?
Jag: Nej, det gör jag inte. Jag gillar den.
Mamma: Tror du verkligen hon kommer upskatta den?
Jag: Nej, det tror jag inte, men jag gillar den iallafall.

Mamma gav K en pajform i inflyttningspresent. Jag kommer med en trädgårdstomte. Garanterat något hon inte har.

----------------

Helgen var hysteri på hög nivå. Som vanligt. Absurda situationer avlöstes av om möjligt ännu mer absurda situationer.
Men det är väl därför jag älskar mina vänner antar jag ;)

Shoppinghets har varit dagens grej. Och jag är mycket nöjd med resultatet måste jag säga. Imponerande lydigt offer vi hade att göra med om man säger så.

Den här veckan är jag ledig. Men eftersom jag missbrukar begreppet listor så kan jag ändå inte låta bli att göra en lista över saker jag behöver ta tag i under veckan...

* Ringa SmT om min lön och fråga hur man gör när man är skyldig dem pengar.
* Ringa Östnytt och fråga vart de skickat mitt intyg. För jag har inte fått det.
* Ta ett kreativt beslut angående c-uppsatsen.
* Fundera på hur jag ska prioritera i höst och vad jag har råd med.
* Skriva krönikan som har deadline 31 augusti och som jag inte har några uppslag till *gaaah*

Utöver detta är ju tanken även att jag ska umgås med mina vänner och ställa till med diverse hysteriska saker. Vilket inte brukar vara något större problem.

Tills vidare bidar jag min tid och lyssnar sönder Säkert!


Kommentarer
Postat av: Ängeln

hysteri ja på mer än ett sätt och ja helt ny nivå och nej Nö är inte tråkigt.
Kelvin var mer än lydig. trodde aldrig vi skulle få igenom så mycket. han var nog med mer än nöjd =)
kärlek

Postat av: Richardalicia

i love this site keep it up is nice and good keep it up is nivce and good

2009-06-24 @ 13:52:01
URL: http://richardalicia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback