Det här med att umgås

Nu är (tack gode gud!) den låååååååånga c-uppsatsperioden slut. Det har inneburit mycket fritt arbete och att man sällan träffar någon annan än den man skriver med och möjligtvis en eller två till. De naturliga tillfällena till att prata med andra i samband med föreläsningar försvinner.

De senaste veckorna har jag kunnat notera en konsekvens av detta. Man tar efter varandras beteenden och uttryck. Störst påverkan har min mest lokalpatriotiska vän. Hon har gett oss alla smeknamn som vi till en början inte var så sugna på att förlika oss med, men vad har hänt om inte det att jag och A sitter och använder hennes smeknamn på varandra när hon inte ens är med!
Att ordet frodigt har börjat användas lite för mycket är ett annat mycket tydligt exempel. Men jag gillar det, tror jag iallafall :)

Man skulle kanske rentav kunna säga att vi har en egen liten diskurs....(gud vad jag är skadad av att skriva uppsats! jag måste skaffa mig ett liv igen...)

over and out

Kommentarer
Postat av: Tell

Hannut? Är perioden slut? Varför sitter jag och skriver in samtliga artikelträffar i ett dokument nu? Jag viste inte att vi tagit jullov. Men åh va skönt... jag går hem nu då! =)
Tsss! - som K skulle sagt.

2007-12-17 @ 18:34:23
Postat av: Ängeln

jag hatar ordet diskurs!!!!

men visst är det skönt när man känner sig klar.

Postat av: Anna-Lena

Så bra att du snart är hemma i Nässjö då och blir social igen:) Vi måste definitivt kolla på foton nån dag, vi verkar ju båda ha en hel hög med mer eller mindre vackra. Ses på lördag.
Kram

2007-12-17 @ 22:44:12
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se
Postat av: Martinenya

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-02-18 @ 10:15:05
URL: http://martinenya.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback