Luftslottet som sprängdes

Två veckor till julafton idag och som vanligt känns det väldigt märkligt. Vädermässigt skulle vi lika gärna kunna befinna oss i oktober eller början av november. Det här är nog första vintern jag kommit en bit in i december utan att behöva ta fram varken vinterjacka eller vinterskor. Visst är det härligt med samma klimat året runt?!

(klimatfrågan är för övrigt ett bra exempel på vad Denis McQuail skulle kalla för en key event, och ja, jag är skadad av uppstsasen....)

Man kan lugnt säga att jag längtar till nästa onsdag när jag ska sätta mig på tåget norrut. Då är förhoppningsvis större delen av uppsatsen klar och jag kan faktiskt ta julledigt. För som det är nu så har jag inget liv, eller jo, om definitionen av att ha ett liv innebär att man typ bor i skolan.
Men det är ju för en begränsad tid som tur är....de få timmar jag spenderar hemma försöker jag hinna med diverse saker som exempelvis tvätta, skriva julkort, höra av mig till folk, städa....

over and out

Kommentarer
Postat av: Ängeln

i know the feeling men i slutändan inser man att man hetsat i onödan och man hinner faktiskt allt man vill hinna. gäller bara att göra det man vill göra istället för att slöa till för mycket

Postat av: Tell

Jag prisar varje dag utan ishala cyckelvägar och snö upp till knävecken. Har dock beställt snö till den 23:e, så att du vet.

2007-12-11 @ 15:45:38
Postat av: Tell

Cykelvägar! Kan stava till det... egentligen... tror jag...

2007-12-11 @ 15:47:08
Postat av: Karin

Men hallå?! Din jacka är inte precis nått att ha på midsommar och dina überfina röda stövlar skulle inte riktigt göra sig på stranden. Faktiskt.

Och som vanligt har jag bättre koll än du. Karin, der Mann, liksom.

2007-12-11 @ 19:27:03
Postat av: Toramy

Keep the good works comming.

2009-10-14 @ 14:47:59
URL: http://toramy.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback