Lugnet före stormen

Julmusik på radion, en kopp te och frostklädda träd utanför fönstret. Såhär fem dagar innan julafton börjar jag nästan få lite julstämning.
När jag drog upp persiennerna i morse kunde jag till min glädje konstatera att vintern kommit till Kalmar. Lite tråkigt att behöva lämna stan då, men å andra sidan skönt med eftersom den senaste tiden bara inneburit ångest och stress över c-uppsatsen.
Igår, efter sista handledningen, tog vi beslutet att det får bära eller brista. Visst blir det lite jobb under jullovet, men inte alls lika mycket som jag fruktat. Går det så går det och gör det inte det så får vi ta det efter seminariet i januari.

Igår var även sista mötet med folket i Radioprojektet inför jul. Kändes bra och välbehövligt. Tror att vi alla är mer taggade och har mer koll på läget nu. Bland annat så fördelade vi de olika stationerna som ska ringas och bearbetas. På min lott föll Kronoberg och Kristianstad; två stationer som köpt inslag förra året från Radioprojektet, förhoppningsvis är de lika positivt inställda i år. Men det visar sig i januari.

Sa jag att jag landat i Nässjö för julen? Ska drälla runt en dryg vecka här innan det blir Stockholm över nyår. Blir najs. Men innan dess är det mycket som ska göras; bland annat den klassiska julfesten på lördag, släktorgie den 23:e och kalkon på annandagen. Kanske även utgång på juldagen. Vi får väl se vad som händer.

Nu ska jag njuta av att vara ensam hemma och så småningom gå till mormor och morfar och bli bjuden på lunch. Det är äkta lyx.

over and out.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Härligt att vara hemma i Nässjö...där allt är sig likt. Du glömde tjejjulmiddagen:)
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback