Nu orkar jag inte mer

Låt gå för ogenomtänkta och inkonsekventa kodscheman, viktiga tidningar som kasserats, böcker som inte finns och teoriavsnitt som uppenbarligen är åt skogen. Allt detta har varit min vardag den senaste tiden.
C-uppsatsen hänger som ett ständigt orosmoln över mig och verkar leva efter devisen ett mikroskopiskt steg framåt, fem gigantiska bakåt.

Men när vi i torsdags kväll sitter i skolan mellan nio på morgonen och halv åtta på kvällen bara för att dagen efter inse att allt som vi gjort föregående dag är borta! Tio timmars arbete har försvunnit rätt ut i tomma intet i cyberspace.
På något konstigt sätt är jag inte förvånad över att det händer, men ändå blir jag uppgiven, trött och less på hela skiten. Det känns bara så tröstlöst att verkligen jobba med det och gå in för det och ändå inte komma någonstans.

När vi inledde arbetet var planen att vara i stort sett klara innan jul för att kunna vara lediga. Det lyckades inte. Nu kommer vi lik förbannat behöva jobba med skiten i jul!

Känner mig trött, utarbetad och helt j-vla likgiltig till skiten snart.

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback