O Helga Natt

Dagen före dopparedagen. Sitter med datorn i knät i soffan, dricker te, tittar på granen och lyssnar på julmusik. Om en och en halv timme dundrar hela tjocka släkten in och då lär det bli liv och rörelse kan man säga...

Igår var jag på den numera traditionella julfesten. Mycket roligt att träffa folk igen. Lagom mycket hysteri och som alltid väldigt hög ljudnivå när vi ses.
Vad annat? tja, julklappar inslagna, julmaten tydligen förberedd och det enda som saknas är den beryktade julstämningen. Men det var rätt längesedan jag hade en sådan måste jag säga.

I jul önskar jag mig lite distans till saker och ting, att saker och ting blir bättre samt att min hals går tillbaka till att vara normal.

En riktigt god jul!

kärlek vänner.


Kommentarer
Postat av: Ängeln

kärlek och sömn är det enda jag önskar mig.

julkänslorna finns altlid där. tyvärr försvann den vackra frosten.

mätt och belåten väntar jag nu på kalle.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback