Om du vore en frukt, vilken frukt skulle du då vara?

Eftersom den här bloggen suger så raderades hela mitt långa inlägg om dagen. Jag blir så trött. Här följer en kortare sammanfattning.
Var på möte för att bli bartender på skolans fredagsbar. Under intervjun som hölls av typ sex personer samtidigt så fick jag svara på allt från vilken frukt jag skulle vilja vara till om jag var bra på att dricka och vilken drink jag föredrog. Det otäcka var att de antecknade typ allt jag sa under låga hmm och ah...blir nog bra. Förhoppningsvis blir jag antagen och får tillfälle att lära känna lite danskar också.

Idag var även dagen då vi avslutade första workshopen. Under utvärderingen av en annan grupps tidningssidor gjorde min grupp misstaget att låta mr. Jag vet bäst gå fram och framföra våra synpunkter själv. Det ledde till att han typ körde över dem och dissade det mesta de hade gjort på ett allt annat än snyggt sätt. Suck. Men inte oväntat.
Eftersom F hade den goda smaken att dra innan hans och min video visades så fick jag sitta själv och förklara hur vi (inte) hade tänkt när vi filmade. Lärarens enda kommentar var; jag gillade slutet. Hur ska man tolka det...jag föredrar att inte tolka det alls.

Min huslighet har nått oanade höjder här i Danmark. I helgen bakade jag kladdkaka och bjöd på och idag gjorde jag semlor dagen till ära. Var ska detta sluta?
En annan sak som är synnerligen skrämmande är att jag äter allt mindre kött här. Tänk om jag kommer till Sverige i sommar och på allvar överväger att bli vegiterian?? hemska tanke (och nej, det skulle inte vara kul eller bra för mig som jag vet att vissa av er som läser detta tycker ;)  )

För den som undrar så såg semlorna ut såhär....

Egenhändigt gjorda semlor ;)


over and out






Kommentarer
Postat av: Ängeln

vilken frukt var du?!

Och Darling! Kött är livet framför allt på sommaren när det ska grillas, så jag är inte orolig. ;-)

2007-02-21 @ 09:39:51
Postat av: Joolz

Mmmmmm, vad semlorna såg goda ut! Själv har jag inte ätit en endaste liten semla än i år.. Men Hanna, nu blir jag oroli, är du SJUK?! Minska på köttet?! Tja, man har ju alltid fått lära sig att ma minsann inte ska köpa danskt kött.. Snaaaaaaaaaaaart dimper jag ner! *counting the hours* /J

Postat av: cin

mindre kött alltså? så det finns fortfarande hopp.. :D
nästa gång du är i malmö ska jag laga goda vegetariska rätter till dig, så du blir såld ;)

2007-02-21 @ 13:38:42
Postat av: Anna-Lena

Det kanske är din bakningsmani som har fått dig att sluta tråna efter kött? Vilket språk fördes intervjun på? Nä, åter till tentapluggandet nu. Ha det gött! Kram

2007-02-21 @ 17:36:55
Postat av: Per

Det vore både kul och bra! :D

2007-02-22 @ 11:40:24
URL: http://kelvinw.blogg.se/
Postat av: Tell

Förlåter dig för ditt köttätande om du kommer hit och lagar semlor till mig! Nej, nej, make it kladdkaka istället! =)

2007-02-25 @ 13:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback