40 frågor jag stulit rakt av :)

Det är ju så otroligt inne att just nu summera 2006 och dra lärdomar av året. Egentligen borde jag väl göra något liknande...kanske kommer det kanske inte. I väntatn på det har jag stulit denna eminenta lista av Ängelmedhorn. Läs och njut....

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag gjorde faktiskt saker i höstas som jag borde gjort för längesedan. Jag satte ner foten och sa till mig själv att vissa saker är det tid att döda nu. Gamla känslor kommer finns kvar men de ska inte ältas mer.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade jag ens några nyårslöften?

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, annars verkar det vara den nya trenden just nu. Men det var flera som köpte hus däremot.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är inte.
5. Vilka länder besökte du?
England och Danmark

6. Är det något du saknar år 2006 som du vill ha år 2007?
Harmoni. Inte lätt, men det går.

7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför?
Nja...är dålig på datum...

8. Vad var din största framgång 2006?
Att ro iland ytterligare ett år på utbildningen utan några kompletteringar samt att lyckas styra upp ett antal veckor som redaktionschef på SmT. Ibland trodde vi inte att det skulle bli något, men vi lyckades alltid på något konstigt sätt fylla Nässjösidorna :)
9. Största misstaget?
Alla onödiga missförstånd.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, som tur är.

11. Bästa köpet?
Min i-pod!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bra fråga...tågbiljetter och fika tror jag.

13. Vad spenderade du mest tid på?
Ältning och datorn

14. Gjorde någonting dig riktigt ledsen?
Ja tyvärr. Att inse att man inte är värd lika mycket som man själv tror och att vissa tar sig friheten att behandla folk hur se vill.
15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Underbara vänner, och resor till olika delar i landet.
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?
Svår fråga...lyssnade iallafall (som alltid) mycket på Lasse och Sophie.

17. Var du gladare eller mer ledsen i år jämfört med tidigare år?
2006 var ett klart mer deprimerande år än tidigare år.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit modigare, tänkt mer på mig själv.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Brytt mig om folk som inte är värda energin.

20. Hur tillbringade du julen?
Med familj och släkt

21. Hur tillbringade du nyår?
Med massa vänner i en liten etta i Nässjö.

22. Blev du kär?
Förälskad iallafall.
23. Hur många one night stands?
Allt är ju relativt.
24. Favoritprogram på TV?
Tittar verkligen inte mycket på TV. Men det blir nog någon engelsk deckare.

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatet har mer övergått i besvikelse.

26. Bästa boken du läste i år?
Skam, Karin Alvtegen

27. Största musikaliska upptäckten?
Rickard Wolf, tack Erika ;)

28. Något du önskade dig och fick?
Ingen aning

29. Något du önskade dig men inte fick?
Ingen aning

30. Årets bästa film?
Tja...något var det säkert.
31. Vad gjorde du på din födelsedag 2006?
Jobbade och firade med släkten.

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, mycket.

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2006?
Besviken, ältande, ärlig, mer insiktsfull och trött.
34. Vad fick dig att må bra?
Vännerna, havet, musik....

35. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jisses...ingen aning...

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Feminism och jämställdhet

37. Vem saknade du?
Vissa utvalda personer. Ni vet vilka ni är.

38. De bästa nya människorna du träffade?
Henri x 2.... 
39. En värdefull läxa du lärt dig i år?
En den värderar inte vänskap lika högt som andra
Dubbelmoral är tydligen grejen
Även de starkaste vänskapsbanden kan få sina knutar
Ibland måste man släppa taget och inse att slaget är förlorat
Man ångrar bara det man inte gjorde
40. Citera en sångtext som summerar ditt år:
Vilka krav. Men det får nog bli Lars Winnerbäcks "Där elden falnar men fortfarande glöder" : det är lättare att hålla käften men svårare att säga som det är.....


Kommentarer
Postat av: ängeln

tycker du stulat mer än frågorna på vissa ställen ;-)

detta året ska fan bli bättre

Postat av: Anna-Lena

Ni kanske har liknande upplevelser?

2007-01-09 @ 23:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback