Dagen när Per tog oss alla med storm

Nu är jag på väg. Men det var ju rent ut sagt ett j-vla aber att ta sig från rätt kust till fel. Herregud säger jag bara. Bokade det jag i min enfald trodde var den smidigaste vägen, men icke!
Det slutade med extremt omständigt bussåkande och två timmars extra restid. Jiiiha...varför blir det alltid så när jag ska åka tåg? (svara inte på det, det var en sk. retorisk fråga...)

Tydligen har de norska meterologerna döpt den pågående stormen till Per. Det är faktiskt humor, väldigt mycket humor dessutom. För den som vill veta mer kan man gå in på dn.se...

Blåser gör det ju onekligen...när vi åt frukost för en stund sedan såg vi det vi tror var en bit av taket blåsa förbi. Nu väntar vi bara på antingen en lyktstolpe eller en mindre tant med tillhörande rullator. Och den som lever får se.

Jag funderar på om ärlighet verkligen varar längst, kanske, kanske inte. Men det lär väl visa sig...

Vistelsen här på fel kust ser ut att bli precis lagom slö och overksam. Imorgon ska jag underhålla mig själv medan värdinnan är i skolan och hos doktorn. Antingen kommer jag trösshoppa massa saker eller gå vilse. Osäker på vilket som är att föredra.

Nu ska jag hitta på något annat kanske...

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Kommentera min blogg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-01-14 @ 23:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback