En vecka som dansk

Det känns som att jag varit typ en månad här. Ändå har det bara gått lite mer än en vecka. Men den veckan har också varit fylld med väldigt mycket saker.

Ett urval av allt som hänt följer här i punktform (tack för tipset Erika)
* Fått smaka på en klasskompis goda matlagning.
* Flera gemensamma middagar där jag insett hur svårt det är att förklara vissa svenska kulinariska begrepp på engelska.
* Varit på Ikea och i sann utlandssvensk anda varit mäkta stolt över det, plus införskaffat en falukorv. För övrigt har jag blivit väldigt patriotisk överhuvudtaget den senaste veckan.
* Fått gratis pizza och öl på skolan en kväll. Samt bakat chokladbollar och gjort ett bejublat framträdande med Små grodorna tillsammans med Johanna.
* Börjat skolan. Späckade dagar med mycket introduktion till olika saker samt börjat bekanta mig med bunkern (öknamnet på skolan). En väldigt intressant byggnad.
*Gjort en kass film om hur man bakar muffins med muffinsmix ihop med en klasskompis från Kanada.
* Dragit med brodern på lite uteliv i Århus. Han kan vara social om han vill ;)
* Haft besök av familjen
* Stiftat bekantskap med Olaia från Baskien som jag ska bo ihop med i ett halvår.

Tror det var det mesta...ja, mer eller mindre iallafall. Idag eller imorgon kommer även en uppdatering av fotodagboken...

over and out

Kommentarer
Postat av: Ängeln

översociala jävel ;-)

låter som om det är underbart i Dansklandet

Postat av: Anna-Lena

Låter som om du trivs som fisken i vattnet. Man blir väldigt patriotisk utomlands, allt som går att fira ska firas. Så glöm nu inte att baka semlor i februari:) Kram

2007-01-28 @ 23:09:29
Postat av: zZz

jag sa ju att du skulle glida in som en vaselinhand i (d)handsken där nere. hihi. snuttan då, blir lite avundsjuk. så saknar man ju dig lite också förstås. men jag kanske bara är matförgiftad och sentimental.
puss på dig, ha det fortsatt fantastiskt. /liza

2007-01-29 @ 15:08:20
URL: http://lolawaters.blogg.se
Postat av: Karlhilde

I really liked your website. Thank you very much! Its a great website!very interesting and informative.

2010-11-22 @ 08:14:23
URL: http://karlhilde.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback