Hur man skapar en trend

Det kan inte vara en tillfällighet...nej, det kan det helt enkelt inte vara.

Jag var och klippte mig tidigt i höstas...min frisör frågade då vad jag ville göra med min lugg och jag säger då helt oväntat (även för mig själv) att "den är ju ett aber!" berättar sedan detta för E och sedan börjar vi använda ordet väldigt ofta.
Och som vi alla vet så är det ju så att som vi pratar pratar förr eller senare alla andra också ;) så även om det var lite kinkigt och missnöjdhet i början så tog det inte lång tid innan folk började säga det helt av sig själva.
Denna utveckling har eskalerat under hösten och nu börjar vi nästan nå en så ihärdig användning av ordet att det skulle kunna klassas som utslitet...

Vad kan man då dra för slutsats av detta? jo att om man har ett speciellt ord man vill sprida från Kalmar i öster till Halmstad i söder med vissa avstickare söder-och norrut så ska man höra av sig till oss. Sen får vi ju förstås se om vi är på vårt ödmjuka humör och tar oss an uppgiften eller inte...

over and out

Kommentarer
Postat av: Ängeln

*asg* så sant som det är sagt

jag tror dock att vi använde det lite redan innan klippningen...

jag älskar oss!

Postat av: Anna-Lena

Jag använder inte ordet, utom när jag pratar tyska...

2007-01-31 @ 21:20:32
Postat av: Joolz

*mohaahaahaa* Du har så rätt så! Det ÄR lite som om du ÄR Gud ändå! Men det roliga är att jag tror att jag bara använder ordet när jag umgås med er quinnor! Men om jag kommer på nåt bra ord som jag vill införa i vårt vokabulär så återkommer jag! Trevligt att prata igår! =) *kjam*

2007-02-01 @ 11:05:11
URL: http://juliakylberg.blogg.se
Postat av: Ängeln

nu tycker jag våra vänner försöka hävda motsatsen! De inser dock inte att de har fel ;-)

2007-02-01 @ 17:44:22
URL: http://angelmedhorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback