Som en inrökt böckling

Det är konstigt hur snabbt man glömmer hur det var när man fick röka på krogen. Men det blev jag påmind om igår kan man säga. När jag kom hem luktade jag som om jag rullat mig i ett askfat, även om jag inte rökt en enda cigg. Irriterande.
Nåja. Vi var iallafall ute igår som sagt. Tjugo personer tryckte in sig på ett litet mysigt fik/bar vid namn Ris ras. Jag gjorde mitt bästa för att öva upp min förmåga i att kallprata och hjälpte en rysk tjej att förstå menyn, pratade om arbetslösheten i Sverige med en brasilianare och idiotförklarade det danska språket med en amerikan.

Dessutom fick jag en killes nummer. Att han är en 50 plus något man är ju en annan sak ;)

I fredags blev det den underbara blandningen av slovakisk sprit och te (nej, inte blandad Karin ;) ) hos Lucia. Mycket trevligt.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Hanna, du kommer att komma hem som alkoholist:) Men så är det att vara utbytesstudent.

2007-01-21 @ 16:17:01
Postat av: Ängeln

ja visst är det äckligt att röka inne. För en gångs skull inser man vitsen med den lagen!

alkolist ja visst ;-)

miss ju

Postat av: zZz

det låter som att det går åt rätt håll tycker jag. se till att hålla igång nu. och du, danska språket kommer att bli förståeligt när du får in vanan. titta på mig, jag fungerar utan tolk bland både smålänningar, skåningar och diverse andra halvdanskar. det är fantastiskt vad människan är anpassningsbar. det går nog bra det där. puss på dig, saknar dig faktiskt, tro det eller ej. / liza

2007-01-21 @ 21:27:36
URL: http://lolawaters.blogg.se
Postat av: Joolz

Gött att höra att du har kommit igång med festandet, det viktigaste av allt! Tänker på dig varje dag och hoppas innerligt att du har det bra! Snart kommer jag och hälsar på! =) Kraaaaam på dig! /J

2007-01-21 @ 22:05:41
URL: http://juliakylberg.blogg.se
Postat av: Ängeln

min enda kommentar på kommentaren är att: då får du väl flytta med! ;-)

2007-01-25 @ 22:34:11
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Tell

50+? Ja men du ville ju inte ha lammkött så... =)
Ledsen att jag är lite frånvarande men det är mycket med det jordiska här. Försöker läsa när jag kan. Ta hand om dig! *kram

2007-01-26 @ 09:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback