Va sa du att du sa sa du??

Danmark är landet där alla röker konstant och pratar väldigt konstigt. Det är precis så svårt att förstå det sk. språket som jag mindes. Men jag nickar och ler och hoppas att det är läge för det.
Århus är en stor stad. Idag har jag travat runt halva stan känns det som. Varje gång jag rundat ett gathörn är det fler affärer och restauranger som dyker upp. Det tar nog aldrig slut.
Insåg också idag att det inte är så lätt att hitta till en plats som ligger utanför kartan. Men det gick till slut och om några veckor får jag nog ett danskt personnummer i brevlådan. Mycket suspekt. Har även fått välja en "egen" läkare...ännu mer suspekt. Det tog ett tag innan jag fattade att det var en lista på läkare som damen på Folkeregistret visade mig.

Har även köpt en filt idag med förhoppning om att slippa frysa inatt igen. För det är verkligen inte varmt här. Min förvirring har idag gjort så att jag fått gratis lunch och lyckats välta en cykel framför näsan på ägaren. Mycket märkliga upplevelser.

Men innan jag landade här så hann jag ju faktiskt med Halmstad och Malmö också. Både städerna var mycket kärlek. I Halmstad blev det vattenpipa, god mat, film....dessutom fick jag äntligen uppleva både den berömde läkaren och den berömde läraren. Väldigt spännande, i egenskap av tredje statsmakten hade jag förstås lite synpunkter på vissa uttalanden.
I Malmö blev det reunion både med C och J. Mycket trevligt. Jag våldgästade J och njöt av hennes och M:s gästfrihet. Trots att vi la våra vackra huvuden i hop så kom vi ändå aldrig fram till svaret på frågan som fortfarande gäckar oss...

Tror det var allt just nu. Sitter i en öde lägenhet, O, kommer på måndag...borde ta mig i kragen och gå bort och presentera mig för min klasskompis för att bryta lite av min isolering. Ja, så får det bli.

Saknar er där hemma...

over and out

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Haha. Bryta isolering ar bra, men det ar oxa javligt skont att fastna framfor datorn, som nu:) hihi. men de later ju finfint tycker ja... keep up dude. :)

2007-01-21 @ 10:42:39
Postat av: Ängeln

hmmm får man ngnsin svaret på frågan?

Postat av: Vegardelsa

Wonderful site. Please continue this great public service.

2010-04-15 @ 12:23:28
URL: http://vegardelsa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback