So far, so good

Hej bloggen.

Nu har jag äntligen fått ordning på mitt trådlösa internet så nu kan jag internetta var jag vill i huset :)
Har varit i Nässjö en vecka nu. En vecka som har varit väldigt intensiv som alltid. Idag åkte Karin och Arlette hem efter att ha varit på besök i två dagar. Vi hann med att bada, åka båt, grilla och lite annat smått och gott.

I måndags skulle jag försöka mig på att skriva in mig själv i det svenska systemet igen. Men att det skulle vara så smidigt som att bara ringa ett samtal kunde jag snart glömma.
Det som krävdes var nämligen ett personligt besök på Skatteverket i Eksjö. En mycket hysterisk utflykt. Som tur var fick jag hjälp av min ständige vapendragare Erika :)
Kvinnan på Skatteverket var något av det mest omständiga jag träffat på länge. Hon berättade för mig hur mycket papper det var och hur omständigt det var att skrivas in igen. Inte heller verkade hon veta vad som skulle skrivas var...mycket intressant.
Mest hysteriskt var dock när hon frågar mig om jag tycker hon kopierat mitt pass för nära kanten på pappret så att det inte kommer få plats med hålslag. Jisses. Till sist undrade jag om det var hon eller jag som jobbade på Skatteverket.
Men förhoppningsvis kommer det hela att lösa sig och jag förs in i alla register igen.

Annars har veckan ägnats åt att försöka bringa lite ordning bland alla grejer jag har på mitt rum. Helt sanslöst att man kan ha så mycket saker. Jag fattar inte. Ska försöka slänga ännu mer i helgen tror jag.

Lördagens öl som blev till fullskalig utgång med Lang var något av det mest intressanta förra helgen. Hårt är bara förnamnet. Men jag antar att det blir så när man improviserar och är spontan....eller?!
Hotellet kommer det dock dröja innan jag besöker igen.

Imorgon är det midsommar. Tydligen ska det i vanlig svensk anda regna, men det kommer onekligen bli en intressant dag kan jag konstatera...

over and out

Kommentarer
Postat av: Ängeln

jag hade redan glömt hysterin på skatteverket! *asg*

Postat av: Gardheidi

Good people of togo i was here ok.

2009-05-19 @ 09:06:55
URL: http://gardheidi.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback