Det är visst nån som är tillbaka...

Nässjö. Kära gamla Nässjö? eller?!
Har varit "hemma" i tre timmar och redan hunnit med att låta mig provoceras av min kära mor. Det bådar ju...gott...Känner den vanliga rastlösheten och tristessen komma krypande som alltid när jag kommer hit. Danmark känns väldigt avlägset just nu. Även om det är trevligt att få god mat och så så saknar jag mitt eget space (och ja, jag vet att jag är bortskämd)
Nyhetens behag bedarrar snabbt och jag har svårt att slappna av. Vill ju utnyttja tiden och träffa så många som möjligt. Även om det typ inte är någon annan här än en jag...

I vilket fall.
På måndag åker jag (som tur är) till Kalmar i två dagar. Annars hade detta inte funkat. Jag saknar Kalmar. Nässjö däremot, saknar jag ytterst sällan. För övrigt är det få städer jag saknar har jag kommit på, det är mer människorna. Vissa personer skulle jag vilja ha nära mig jämt, men frågan är om de tillfällena man faktiskt ses skulle vara lika speciella. Eller skulle de kanske förlora sin magi efter ett tag?
Det finns ju människor man träffar varje dag också. De har man ju en helt annan relation till, och det behöver inte vara något negativt med det heller.

Det jag tänker på just nu är mycket relationer och vilka som egentligen betyder något och vilka som mest bara fortsätter att finns i ens omgivning av gammal vana.
Måste alla relationer betyda något? måste allt ha en djupare mening? den som ändå det visste...
Men för att ha en relation alls krävs det ju som bekant att man pratar med varandra eller har någon annan form av hyfsat regelbunden kontakt. Och det finns det människor som inte har insett. Eller så kanske det helt enkelt är jag som inte insett vad det försöker säga mig?

over and out

Kommentarer
Postat av: Ängeln

nö har ju onekligen en tendens att plocka fram tankarna iaf på allt och inget

JÄVLA MAN!!! Hade jag vetat, hade jag varit i Nö med

Postat av: Anna-Lena

Välkommen tillbaka till Sverige! Jag kommer till Nässjö på onsdag. Nu ska jag läsa ikapp allas bloggar och fixa och dona lite. Ses snart! Kram

2007-04-01 @ 11:39:25
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se
Postat av: Ängeln

Är det för övrigt det här som kallas: "Jag tror jag har en låt..."

2007-04-01 @ 12:36:20
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: zZz

deep shit honey pie.
du missade feta trycket igår kväll iaf. you should have been there. igge blev tagen för att vara en 87:a. askul.
puss och vi får synas när du anländer. kram

2007-04-01 @ 14:39:54
URL: http://lolawaters.bloggspace.se
Postat av: Ängeln

tycker inte ens att män förtjänar en kommentar snart

2007-04-01 @ 14:45:16
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Joolz

Jag tror jag har en låt på gång! ;-) Snart kommer jag till Nässjö Hanna, håll ut tills dess! Och du vet, "jag" har en egen lägenhet där och du är alltid välkommen att ta till den som tillflyktsort när allt blir för jobbigt! =) Ses snart! Kram, kram! /J

2007-04-01 @ 19:04:14
URL: http://juliakylberg.blogg.se
Postat av: Ingrid

Haha. Kommentar på Lizas inlägg, alltså fy. Taskigt. Det var bara en full kille, som alla andra:) Hur som helst. Blir kul o ses snart... typ imorrn kanske? kräm!

2007-04-02 @ 00:00:27
URL: http://ingriddim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback