I Danmark har man inga egna idéer

Torsdag kväll. Bortsett från att jag skulle kunna döda för massage just nu så känner jag mig ganska så lugn och tillfreds för tillfället.
Imorgon fredag, ska bli så underbart skönt med helg och att slippa vakna av mobilen som ringer tjugo i åtta. Jag vet att det är inte är tidigt, men de här dagarna suger ändå musten ur mig måste jag säga.

Var ute och gick innan. Gav mig fan på att hitta någonstans att gå som inte var längs med de genomfartsleder som går typ där jag bor. Hamnade i ett bostadsområde och kunde snart dra två slutsatser. För det första så är många gator döpta till svenska stadsnamn här i Århus. Plötsligt stod jag nämligen på Kalmargade och såg även Visby, Stockholm och lite annat smått och gott. Det andra jag kom fram till är att här bygger man nästan uteslutande villor i tegel. Spännande. Men också ganska sött.

Tror, hoppas och ber att våren är här för att stanna nu. Lite sakta smyger den sig på och idag värmde solen och fåglarna kvittrade. Dessutom hade jag dagen till ära mina nya fina röda skor på mig.
Men det är faktiskt så som det sägs; när det blir ljusare blir allt också lite lättare.

I vår kommer jag även spendera pengar på resor. Som det ser ut nu så blir det iallafall tre stycken, eller fyra om man räknar med Sverige i påsk, men utöver det så är det troligtvis London, Bryssel och kanske Island eller Grönland....någon som vill bidra ekonomiskt??

over and out

Kommentarer
Postat av: Ängeln

nu är det riktigt nära. kanske kan även jag få se stockholm, visby och kalmar i danmark ;-)

Postat av: Anna-Lena

Våren börjar även komma till södra Sverige, iallafall till Växjö. Det är snö hemma i Nässjö men i Växjö är den på gång i morse när jag gick till bussen hörde jag fåglarna kvittra. Jag vill också ha röda skor. Finns det ingen Nässjögade? Kram

2007-03-09 @ 10:52:48
Postat av: Joolz

Jomen visst Hanna, jag ställer ju så klart upp och finansierar alla dina resor.., eller nåt.. Becci och jag kom på i eftermiddags att vi borde åka till Tyskland och turista/köpa alkohol. Vart ska det här sluta? Hur många resor kan man få in under en enda säsong?! Well, well, ha nu en riktigt trevlig helg och sov mycket! *kjaaaaaaaam*

2007-03-09 @ 17:40:35
URL: http://juliakylberg.blogg.se
Postat av: Blogward

Wow Pete, what an amazing new site you have now; great therapy and loads to contemplate. Thanks for building my new art/design site - can not wait to see the end result.

2009-11-06 @ 10:20:58
URL: http://www.blogward.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback