Våga vägra melodifestivalen eller jag kunde inte bry mig mindre

Jag kunde verkligen inte bry mig mindre. Och det är jag stolt över. Har inte sett en enda deltävling och kommer inte heller tillhöra den stora skara som just nu sitter klistrad framför tvn för att se Melodifestivalen. Icke.
Den inledningen är för övrigt synnerligen passande för vad jag kommit fram till, alltså; jag kunde inte bry mig mindre.
Allt handlar egentligen om att göra det man själv känner för och (i viss utsträckning) skita i andra. Ikväll känner jag inte för att gå ut, alltså går jag inte ut, ikväll känner jag istället för att ägna mig åt onyttigheter bestående av chocklad, vin och vattenpipa hemma tillsammans med V.
För övrigt ser jag egentligen inte heller någon poäng med att hålla på med dessa oskrivna "regler" som det finns så många av. Skit samma. Kör hårt, livet är kort.

Nu ska jag preparera Sverker och invänta V.

over and out.

-----
00.29

Jag kände på mig att jag inte skulle kunna undkomma det ändå. Tydligen vann the Ark. Och det var ju alltid något antar jag. Har sett film, rökt vattenpipa, pimplat vin och ätit choklad. Bättre lördagkväll än så får man leta efter =)

V har gått hem men eftersom det var lite vin kvar så vore det ju en skam att låta det förfaras. Istället ser jag till att dricka upp det, samtidigt som jag lyssnar på ledmotivet från Lejonkungen (fråga inte...)

Idag fyller mormor 81 år! ring och gratta vetja...det ska jag göra, fast kanske ska vänta några timmar....

Så lite kan betyda så mycket.

over and out

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Regler är till för att brytas är min enda kommentar ;-)

Och vissa låtar var faktiskt bra även om festivalen har blivit en;

jagskasläppaskivasådetärbrapromjagärmedimelodifestivalenävenomtlåtensugeroch jagintekundebrymigmindreochjagtyckerattmelodifestivalenäröverskattad-tävling

Postat av: Anna-Lena

Jag såg heller aldrig Melodifestivalen när jag bodde utomlands;) Man ska gå sin egen väg!

2007-03-10 @ 23:14:34
Postat av: Ängeln

den låten är faktiskt bra... Lejonkungen alltså. Har massa skumma minnen till den.

Mormor blir nog inte glad om du inte ringer ;-)

Hjälp mig och gör mitt prov lättare!

2007-03-11 @ 09:43:33
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: zZz

Har du döpt din älskling till Sverker!? Åh, jag kan inte bärga mig tills KG och han får träffa varandra! Eller har jag missförstått ALLT? Kram/ Liza

2007-03-11 @ 13:29:35
URL: http://lolawaters.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh vad skönt att du har de bra! O snart ses vi igen. De blir bra tycker jag! Btw. Jag, Arlette o Karin satt klistrade framför melodifestivalen. Haha... men kan meddela att du icke missade mkt. Kram!

2007-03-11 @ 15:08:44
Postat av: Ingrid

Åh vad skönt att du har de bra! O snart ses vi igen. De blir bra tycker jag! Btw. Jag, Arlette o Karin satt klistrade framför melodifestivalen. Haha... men kan meddela att du icke missade mkt. Kram!

2007-03-11 @ 15:08:52
URL: http://ingriddim.blogg.se
Postat av: Joolz

Vet du när jag hade den allra svåraste tiden i mitt lilla korta liv? Jo, förra året då jag missade alla delfinaler + finalen i Melodifestivalen.. Jag kunde ju trösta mig med att se Eurovision Song Contest iaf.. Men vem visste inte redan att mitt riktiga namn är Ärke-Svensson?! /J

2007-03-12 @ 22:40:14
URL: http://juliakylberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback