Hur svårt kan det vara? tydligen vældigt svårt.

Det ær svårt att gøra danska nøjda.
Ringde (æntligen) min lækare innan før att bestælla tid. Det var minst sagt ett aber att få henne att førstå vad jag ville nær jag førsøkte redogøra om det på svenska. Men till sist kom vi nog øverens tror jag. Det visar sig imorgon om inte annat...

Før så ær det tydligen hær, sæger man att man ær svensk och inte pratar svenska med dem blir de upprørda. Men nær jag pratar svenska så førstår de lik førbannat inte vad jag sæger....

Idag hade min lærare skrivit in i schemat att vi skulle ha "a short meeting" klockan nio. Jag och en till var dær. Mycket intressant. Det hela ledde till att vi nu måste komma på onsdag igen klockan nio før att folk inte behagade vara dær idag. Och vad ska vi gøra på onsdag? jo, gå igenom måndagens seminarie (han kommer sæga samma sak som han sa till mig och Thomas idag...) jag frågade om vi var tvugna att gå och det var vi naturligtvis.
Och nej, på Danska journalisthøgskolan tror man uppenbarligen inte på begrepp som logik och effektivitet.

over and out

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Hm, är Danmark lite inspirerat av Belgien och Frankrike? Effektivitet är ju inte deras starka sida. Får jag träffa några äkta danskar, när jag är på besök?
Kram

Postat av: Tell

Du är väl van? Du har ju gått i mep05b!

2007-05-18 @ 22:30:42
Postat av: Marcusinga

Hello admin, nice site you have!

2010-05-06 @ 09:18:17
URL: http://marcusinga.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback