Jag behöver press

Men frågan är bara hur man uppnår begreppet "lagom mycket press" för lite press leder till att jag inte gör något och för mycket leder också till att jag inte gör något.

För att ta ett exempel:
Jag kommer hem från skolan vid kvart i tre. Dagen har varit ganska så produktiv vilket gjort att jag inte behöver gå dit imorgon. Jag har alltså en hel dag jag kan lägga upp precis som jag vill. Men jag har även saker jag måste göra. Då skulle man kunna tänka sig att jag sätter mig direkt och skriver på den artikel som ska vara klar onsdag morgon eller alternativt fortsätter med att förbereda resan till Island. Men icke.

Istället tar följande tanke form: Jag har gott om tid. Jag behöver inte börja skriva än. Efter den upplyftande insikten så ägnar jag istället tiden åt att se på nedladdade tv-serier samt lite annat "nödvändigt".
För en halvtimme sedan öppnade jag artikeln och skulle börja skriva. Insåg då att det var tråkigt och la ner det igen.

Nu är klockan sex och jag har inte gjort något vettigt sedan jag kom hem. Men det är ju en dag imorgon också.

För övrigt tycks min msn ha k**t ur. Jag blir så trött. Varför kan saker och ting inte bara fungera?!

over and out

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Se det som en press att vi kommer och hälsar på i helgen:) Fixa saker innan, fast själv lär jag nog behöva plugga lite. Tack för kortet! Häftigt att du skickade det från Danmark fast med belgiska frimärken.
Kram

Postat av: ängeln

darling!

skickar över lite press och en bättre msn. hörs ikväll, om jag kommer med tåget.
kramar

2007-05-15 @ 09:58:45
Postat av: Lostorantio

I like your website.
Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2008-02-12 @ 09:17:38
URL: http://lostorantio.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback