Om en dryg månad..

Fem veckor. Det är så lång tid som återstår av min vistelse i Danmark. Det är ingen tid alls och ändå så mycket som ska hinnas med. Men det ska nog lösa sig.
Verkligheten hemma i Sverige smyger sig allt närmre på och plötsligt blir sånt som händer "hemma" återigen min angelägenhet.

För den som är intresserad så anländer jag till Nässjö C lördagen den 16 juni klockan 15.06. Om man vill ordna en mindre välkomstkommitté eller så ;)

Åter till lite redogörelse av Bryssel.
Resan var verkligen över förväntan, orkar inte redogöra i detalj för allt, men i korta drag kan man säga att vi hann med väldigt mycket på en dryg vecka, bland annat...

....äta musslor
....äta fisk, våfflor, choklad och dricka öl
....få flashiga gratisluncher på kommissionen och paralmentet
....göra intervjuer med toppolitiker
....se maktens centrum i Bryssel
....gå vilse
....uppleva det typsika regnet och blåsten

Men jag måste ändå kora torsdag kväll till den mest underhållande kvällen. Vi började med gemensam middag med klassen och tävling som vår lärare hade satt ihop. Han organiserar en fest på samma sätt som en lektion. Det är första gången jag varit på en fest där man har "rast" och ett "pressat schema" men underhållande var det. Även om jag fick skämmas för att jag inte visste att Sverige är en av de tre största länderna i EU.
Efter det var det tänkt att det skulle bli kareoke, men stället var stängt och efter enträget tjat från min lärares sida så hamnade delar av klassen på ett salsaställe. Min lärare visade sig ha oandade talanger (?!) som dansare. Själv nöjde jag mig med att dansa med Filip.
En väldigt absurd med underhållande kväll.

Kommande vecka ska ägnas åt att avsluta workshopen om Bryssel och förbereda Island. Sen får jag ju besök på onsdag med! Erika, Magnus och Anna-Lena kommer hit för att göra Danmark osäkert och se vad jag har för mig här. Jag hoppas på fint väder så att vi kan grilla och vara på stranden.

Nu åter till skrivandet, städandet och researchen

over and out

Kommentarer
Postat av: Ängelmedhorn

så langs fest är egentligen din fest?! ;-)

Postat av: Arnsabrina

Merci for all the wonderful writings

2009-08-24 @ 08:09:45
URL: http://arnsabrina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback