Som att vara i Frankrike utan att vara i Frankrike...

...är väl intrycket jag har av Bryssel efter lite drygt två dagar här. Alla pratar franska och utgår från att även jag gör det. Men det är också en väldigt vacker stad som jag tyvärr inte hunnit se så mycket av än.

Programmet är något intensivt och det är mycket som ska hinnas med. Hoppas på att få lite tid över imorgon för att göra lite sightseeng (eller hur det nu stavas).

Det går (peppar peppar) framåt med artikeln och idag hade jag en intervju på kommissionen. Var onekligen en mäktig känsla att bli insläppt i den delen av kommissionen som de stolta kallar "West wing".
Intervjun och besöket på den dagliga press briefingen var onekligen det mest givande idag.

Vad har vi annars hunnit med?

jo....

* äta musslor
* äta fisk
* fått värsta lyxlunchen
* gått på improviserad guidad tur med vår lärare
* inte förstått vad vi beställt för mat
* och mycket mer...

Det finns dock en hel del kvar på listan att bocka av....

over and out

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Bryssel är ju väldigt internationellt, så folk borde ju kunna engelska tycker man. I Gent var det inga problem att prata engelska, men de pratar ju dutch där egentligen och inte franska:) Det låter som en lyckad studieresa.
Kram

Postat av: Ängeln

kan ju glädja dig med att inte heller jag hade antagligen förstått ngn franska... fast man borde lära sig. det är klart vackrare än hårda tyskan.

låter som att det är fullt upp och det är ju så det ska vara (en låt för varje tillfället).

2007-05-09 @ 18:10:52
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Brageirmelin

Great website and thanks for sharing. If you ever need to exchange links please contact me.

2010-01-05 @ 14:07:03
URL: http://brageirmelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback