Om inte om hade varit

Om jag inte hade råkat nämna för tjejen som ska åka till Danmark i vår att det är jobbigt att läsa in kurser i efterhand hade jag aldrig fått veta att hon inte kommer behöva göra det. Och då hade jag heller aldrig vetat att det fanns ett sätt att slippa det på. Och då hade jag slitit mitt hår med ekonomijournalistik just nu.

Om jag inte hade gått på informationen om projekten och praktiken hade jag inte sökt radioprojektet. Då hade jag heller aldrig kommit på intervju och inte heller erbjudits en plats.

Om jag inte hadet haft en otrolig tur med att våra lärare rättade alla tentorna typ två gånger så hade jag troligtvis blivit underkänd.

Alltså;

Slippa läsa in ekonomijournalistiken på egen hand (och även slippa magsår) - check
Bli antagen till Radioprojektet (något som verkade ouppnåeligt för något år sedan - check
Klara tentan som jag var säker på att bli underkänd på - check

(ibland är jag helt enkelt för jävla bra)

Kvällens låt:Visit to Vienna, Sahara Hotnights (en underbar men alldeles för kort konsert)

over and out

Kommentarer
Postat av: Ängeln

en förvirrande test om tillfällen. gäller verkligen att ta tillfället iakt som det brukar heta

hoppas det gick bra ikväll.

kramar

2007-11-15 @ 22:57:00
Postat av: Karin

Ska du inte uppdatera snart? Jag behöver en anledning att smita från c-uppsatsen! Ps. Evelina vet inget.

2007-11-16 @ 12:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback