En relativt lång och aggressiv uppdatering

Jag vill verkligen inte behöva göra den här generaliseringen, men nu går det fan inte längre: Varför är alla män svin?!
Om de inte säger en sak, tänker en annan och gör en tredje så handlar det antingen om att de sätter på någon annan utan att säga något till den sk. flickvännen, slår dem, snor pengar eller helt enkelt skiter i att höra av sig.

När försvann den sk. medmänskligheten och vanligt hederligt hyfs?!
Det må vara jävligt jobbigt att säga den sk. sanningen till någon eller att säga nej, men det är fan ingen ursäkt för att INTE SÄGA NÅGOT ALLS!

Kan någon ge mig en man som motbevisar denna tes?
Och folk undrar varför man är "bitter" och singel...jag säger då det...

------------------

För den som händelsevis undrar hur det var i Göteborg helgen som gick så hänvsiar jag till den utomordentliga bloggen som Polarn skrivit:
http://angelmedhorn.blogg.se

------------------

Idag kom även tanken till mig att vi som nyss var klasskompisar snart är konkurrenter. Lärarna "pitchade" de tre projekt man kan söka till istället för praktiken i vår. Mitt intryck efter den föreläsningen är typ:

Radioläraren: De som valde radioprojeketet förra året fick jobba typ dygnet runt för att få det att gå ihop mot slutet. Och jag tar bara de bästa. Kommer det bara in fem kassa ansökningar lägger jag ner projektet i år.

Tidningsläraren: Ni får en två veckors fotoutbildning, fördjupning i redigering och ska producera ett uppslag i veckan. (underförstått: ingen större stress och press)

TV-läraren: Förra året gick det inte så bra för tv-projektet (lång utläggning om vad som inte var bra) men i år har vi lagt upp det såhär istället (jag har slutat lyssna och funderar på varför man ska välja det om det är så kasst)

Läraren som har hand om praktiken: Ni kommer få jobb. Multimediamänniskor finns det behov av i varje buske. Men jag skulle helst se att inte så många väljer praktik. Det blir så stora seminariegrupper då.

Nu är det alltså dags att göra de taktiska valen. Hej beslutsångest.

---------------

Orka liksom. Men egentligen handlar ju allt om kärlek. Det enda som spelar någon roll.

over and out

Kommentarer
Postat av: Joolz

Jag förstår verkligen att du just nu tycker att alla karlar är svin. Men det kommer att komma en tid då då blir motbevisad och kommer att inse att så inte är fallet.
*kramar om länge*

Postat av: Anna-Lena

Välj praktik, det har du alltid nytta av:)

2007-10-05 @ 17:46:22
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se
Postat av: Ängeln

håller med Julle! men vet att det är svårt. snart kommer jag säkert bilda klubb med dig oxå. vad det gäller projekt eller praktik tycker jag det låter som att pedagogerna var på semester och idioterna var där och presenterade mindre bra idéer. fan aldrig är det lätt alltså.

2007-10-06 @ 16:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback