Hur jag söp bort ett örhänge och hittade det igen eller helgen som gick

Det blev inte som det var tänkt, men det blev faktiskt ganska bra ändå. Mer pengar än planerat gick åt, men det är väl sånt som händer antar jag. Pengar har ju faktiskt inget egenvärde utan är ju bara ett sätt ett uppnå andra saker på som exempelvis skor och lycka som min vän K sa till mig.

Vi åkte till Öland för att köpa skor. Givetvis hittade vi inga skor. Istället substitutshoppade jag ett par byxor, en tröja, en mössa samt diverse saker på ikea (bland annat en skrivbordsstol som vi släpade hem på bussen på ett synnerligen hysteriskt sätt)

Efter en god laxmiddag och för en gångs skull måttfullt med vin drog vi till studentpuben. Där stötte X på mig genom att säga att han aldrig minns namn, men mitt kom han ihåg för att jag var så trevlig. Efter att han frågat om jag skulle med ut och röka så flydde jag fältet.
Efter öl, drinkar och whiskey drog vi vidare och hamnade till sist på O´Learys där C som är äldst av oss var den enda som behövde visa leg. Humor.
Där insåg jag även att jag tappat ett örhänge. Panik!! efter letande på golvet i hela baren begav vi oss hetsande tillbaka till studentpuben och lyckades ta oss in trots att de hade stängt i stort sett. Fick till och med vakten att hjälpa oss leta på golvet. Men inget örhänge.
Slagna drog vi hem och vad trillar ut på golvet när jag byter om om inte örhänget? lyckan var gjord igen.

Idag vaknade jag utan ryggont men istället med nackont efter min sk. ergonomiska kudde.

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback