Och plötsligt dök det upp femton mattläggare...

Jag åkte till Malmö. Det var helt rätt beslut, det blev en helg med mys, shopping, fest och prat. Najs najs!

Fredag
Tillbringade förmiddagen hos Anna för en välbehövlig uppdatering på vad som hänt sen sist och det var inte så lite eftersom vi inte setts på typ över ett år...
Gjorde stan med Julia och införskaffade Karl-Oskar, en mycket söt vattenpipa. Men sötast av allt var nog ändå hans lilla väska, helt kär i den!
Snabbt hem för att göra oss snyggare och laga mat samt invänta Annies ankomst. Sedan blev det god mat och skratt som följdes av invigning av Karl-Oskar och sånger. Vi hade lite för trevligt och var tvugna att springa till tåget. Trodde aldrig vi skulle hinna; men det gjorde vi :)

På väg till nationen i Lund tog vi en nödvändig paus för dricka och annan hets. Att gå på nation var en upplevelse i form av trångt dansgolv och massa schlager, men kul var det.
På ömma fötter stapplade vi sedan till bussen som kör ifrån oss! helt sanslöst. Som tur var gick det en i halvtimmen men det var ingen rolig halvtimme att vänta...

Lördag
Efter en sovmorgon begav vi oss mot Köpenhamn. Väl där blev det shopping, mys med pizza och öl i solen samt hets kring alkoholinköp.
Åt en otroligt god middag på Samos, en restaurang jag verkligen kan rekommendera. Trevlig stämning och så fick vi gratis konjak när vi besvärade oss med att flytta en liten bit. Sånt gillas :) Så det blev förrätt med tillhörande champagne, huvudrätt och rödvin, efterrätt och portvin....gott var det och mätta blev vi.

På väg tillbaka till stationen gick vi spontant in på en pub och beställde varsin otroligt god drink. Plötsligt ramlar det in femton mattläggare från Umeå som visar sig vara i Köpenhamn på kurs. Följande halvtimme stod vi i centrum för allas uppmärksamhet kan man säga...mycket hysteriskt.
Efter ett kortare besök på en kareokebar begav vi oss tillbaka till Sverige.

Söndag
Hetsköpte fler skor innan jag lämnade Arlöv bakom mig för denna gång. Fikade med Catharina och tog igen en hel del som hänt sen sist.
Sen var det bara en lång tågresa hem kvar...

Helgen var mycket lyckad och att återse Köpenhamn igen var stor lycka. Massa minnen som kom tillbaka och mycket nostalgi.
Jag skulle lätt kunna tänka mig att jobba där!

---------

Mycket som rör på sig nu och jag håller bara tummarna för att det fortsätter gå åt rätt håll...mer om det framöver...

over and out

Kommentarer
Postat av: Tell

Mattläggare - fint släkte det där! =)

2007-10-30 @ 11:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback