Om du lämnade mig nu.

Jag försöker verkligen att inte dras med i stressen och pressen. Men det är inte lätt ska gudarna veta. Det är inte lätt när kraven staplas på varandra runt omkring mig och tillvaron snurrar allt snabbare.
För att fånga världen och skapa något som jag tror kallas struktur gör jag ytterligare en lista, ytterligare en planering för när jag ska göra vad och vill på så sätt tro att jag har kontroll över tillvaron. Och att det inte är tillvaron som har kontroll över mig.

Egentligen vet jag ju att allt kommer bli bra. Att jag kommer fixa det. Men det hindrar ju inte att det är svårt att behålla lugnet just nu.
I väntan på "sen" så gör jag allt vad jag kan för att stryka ännu en punkt på min lista över saker jag "måste" göra.

over and out


Kommentarer
Postat av: Joolz

Jag känner precis likadant. Ganska tragiskt, men sant. Samtidigt är det skönt att veta att man inte är den enda som känner som man gör..

2007-10-07 @ 23:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback