"Sedan skapade Gud mannen och alla andra ryggradslösa djur"

Jag hade glömt hur fullständigt underhållande och oväntad en föreställning med Gardell är. Jag, Lena och Evelina hamnade på första bänk och fick två synnerligen underhållande timmar iförda varsin regnponcho eftersom han hade vänligheten att dela ut dem i förebyggande syfte...något som senare visade sig vara ett bra drag då han med jämna mellanrum slängde vatten på publiken. Hysteri.

Efter det var vi ute och tog en öl och råkar hamna i diskussion med två medelålders män. Den ene förkunnar glatt att han köpt sex utomlands och verkar tycka att det är HELT OKEJ!!
Det var en lätt obekväm stämning och ett tag trodde jag nästan att han skulle försöka köpa även oss...
Jag blir så förbannad! det är ju inte konstigt att världen inte blir jämställd när det fortfarande finns folk med en enorm dubbelmoral som tycker det är okej att köpa sex utomlands men inte i Sverige. Och som skyller på att de "måste" för de är ute på sjön i fyra veckor. Och inte heller att förglömma; eftersom de är män så har de ju mycket starkare könsdrift än kvinnor! stackars små oskyldiga män...
Ett annat "höjdarargument" var: "jag har inte sex med fjortonåringar i Indien (men vad storsint av dig!) men i Tyskland där är det mogna kvinnor som är med på det"

Gaaaaah!

För att toppa detta så är det temakväll på Kåren imorgon. Temat är Corehouse Manison; killar uppmuntras komma klädda i morgonrockar och tjejer i korsetter.
Någon som vill gå?!

over and out


Kommentarer
Postat av: Ängeln

herregud! alltså egentligen är de inte värda ens tid men grejen är den att det är de där idioterna som låter andra idioter växa upp som köper sex, våldtar och slår sina kvinnor!

2007-10-20 @ 17:17:54
Postat av: Tell

Men Hanna, Manison kan ju betyda stort hus också! =)
Ehhh!!!?

2007-10-23 @ 15:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback