Varför tala klarspråk när man kan tala i kod?

Eftersom jag varit utomlands ett halvår ska jag straffas och det sker genom att jag får läsa in en kurs på egen hand.
Har mejlkontakt med min lärare och det är ganska hysteriskt. Jag frågar ganska utförligt och får svar i stil med goddag yxsskaft....det kan låta ungefär såhär....

Jag:- Jag skulle vilja vänta med att börja med XX tills efter den här kursen. Alltså någon gång i början av november. Sen undrar jag om jag kanske skulle kunna få lite längre tid på mig eftersom jag inte har samma förutsättningar som mina klasskompisar?

Läraren: - Det kan vi diskutera när du drar igång. Men vi ska lösa det smidigt.

(smidigt?! för vem då? honom eller mig?!)

Jag: - Så då kan jag alltså anta att det är ok att skjuta på kursen så länge? Låter bra att det kommer lösas smidigt.

Läraren: - Det kan du anta :)

(jaha? det kan jag anta...jag vet alltså inte mer nu än vad jag gjorde innan...)

........................

För övrigt var dagen i skolan ett skämt. Efter drygt tio minuters tjafsande om att det var för svårt, att det var för mycket att läsa och att vi inte fått varken frågestund eller exempeltenta så kunde föreläsningen börja. Resultat: alla purkna, och mest purken var nog läraren tror jag...
Att kalla det föreläsning är för övrigt att överdriva. Det gick i stort sett ut på att titta på gamla avdankade overheads och lyssna på förmaningar om varför det är så otroligt viktigt att gå på litteratursökningen på bibblan...

Men om skolan sög så var kvällen desto bättre!
Kristyr var tillbaka i webbradiorymden och det gick lika bra som vi hoppades på. Nästa gång ska vi bara lära oss hantera att ta emot ett samtal i direktsändning....
Hade glömt hur kul det är med radio, att det faktiskt är ett av mina andningshål i tillvaron. Underbart.

over and out


Kommentarer
Postat av: Tell

Om jag inte hade varit så tankspridd när jag pratade med dig på msn igår hade jag berättat att jag pratat i telefon med en än mer tankspridd "Läraren" några timmar tidigare. Han hade där kommit på att han inte bara hade lämnat sina elever utan sändningsnyckel tidigare den dagen utan också fått med sig Shores sändningsnyckel hem (och orsakat mig en hel del stress).
Att jag ringde honom från studion och inte spelade in samtalet är något jag kommer att ångra för resten av mitt liv.
Och nu har jag avslöjat vederbörande så om du vill radera detta inlägg för din egen säkerhets skull så är det fullt förståeligt =)

2007-09-21 @ 11:02:02
Postat av: Joolz

*gråååååter* Jag kommmer ju inte att kunna lyssna på Kristyr en endaste gång den här terminen.. =( Jag HATAR Murphy´s lag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback