Jag vet något du inte vet

Jag är en sån som vet. En sån som folk berättar saker för. Känns det som iallafall. Sen finns det säkert mycket jag inte vet också. Det är rätt roligt och framför allt smickrande att vara det. Oftast iallafall. Men ibland kommer man till en punkt då det är mer jobbigt än roligt; när man måste börja tänka på vem som vet och och vem som inte vet, börja tänka sig för noga för att inte råka avslöja någon annans hemlighet. Det är inte så lätt alla gånger.

Och när förtroendena och hemligheterna blir för många måste man ventilera. Jag skulle aldrig någonsin bryta ett förtroende om en vän inte befann sig i direkt livsfara, det anser jag vara en självskriven grundregel i en vänskapsrelation. Personen i fråga ska själv få bestämma vem som vet vad.
Frågan är ju bara om det anses vara att bryta ett förtroende att ventilera med någon som inte umgås i samma kretsar som personen i fråga? eller är det också att bryta ett löfte?

Svårt det där...nu ska jag iallafall ha en lugn och förhoppningsvis avslappnande helg...

kärlek vänner

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Darling, förtroende väger på mer än ett sätt. men vi vet alla att du kan bära dem

kärlek


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback