Mellanlandning

Det är ett väldigt flängande just nu. Känns som att jag bor i en resväska hela tiden. Det är kul men slitsamt med. I onsdags kväll kom jag hem från fem underbart avkopplande dagar i Umeå.
Gjorde typ inte ett skit mer än att njuta av min ledighet och umgås. Härliga tider. Så borde det alltid vara. Tisdag och onsdag spenderade jag förvisso på en intressant konferens om hur journalistiken ska bli mer jämställd, det var många intressanta föreläsare och journalister. Mest hysteriskt var när jag lyckades hamna bredvid chefredaktören för VK (A förstår varför...) under lunchen.

Jag blir alltid upplyft, men samtidigt väldigt upprörd efter sådana här saker. Extremt upprörd över att vi år 2008 ens behöver diskutera och argumentera för att det ska in fler kvinnor i tidningar, radio och tv. Helt sanslöst. Och väldigt mycket sitter i väggarna och är svårt att ändra på.
Men förhoppningsvis bidrar det generationsskifte som är på gång till att det blir bättre. Men jag är inte helt säker tyvärr.

Nu har jag hetsat fram och tillbaka de två dagar jag varit hemma. I helgen kommer Al och på måndag bär det av till Norrland igen. Den gången är det för att göra ett inslag för Meny i P1 om en gårdsbutik. Ska bli kul men samtidigt nervöst eftersom jag är själv och så långt bort att det helt enkelt inte får bli fel. Åka tillbaka och göra om funkar liksom inte.

kärlek vänner

Kommentarer
Postat av: Tomiqra

Thank you for the informative website


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback