För en lång lång tid

Jag vet. Egentligen borde Hannut legat i sängen och helst sovit också vid det här laget. Men den här dagen har nog varit rekord i mentala upp-och nedgångar. Så jag är lite uppe i varv fortfarande känner jag.

Rent nyhetsmässigt har det varit en helt otrolig dag idag. När man inte tror att något kan toppa ett jordskalv så får någon plötsligt för sig att råna en bank. Och mitt i allt detta är jag nyhetsuppläsare och kör vanliga sändningar och extrasändningar.
Eftermiddagen gick otroligt snabbt och stressnivån var onekligen väldigt hög under långa stunder, jag och framför allt nyhetschefen jobbade som galningar för att redigera, skriva påor, nyhetsvärdera.
Men så roligt det var!! Sådana här dagar älskar jag jobbet; att få vara den som berättar om saker som pågår eller som nyss hänt för massa med människor är roligt och viktigt.

Mitt i allt detta blir jag även inkallad till chefen och får plötsligt veta att han ändrat sig och nu vill erbjuda mig en förlängning. Jag börjar chockat skratta och säger att ja, jo...jag vill ha det. Så nu har jag plötsligt jobb till och med mars! Har fortfarande inte smält denna totalvändning känner jag.

Sen var det ju saker som inte var fullt så frodiga idag. Men sånt är livet antar jag. Man kan återigen inte styra över vad en annan människa gör och tycker.

Kärlek till de som förtjänar det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis,grattis!!

Frodigare kan det ju knappast bli...då hinner jag ju dessutom med en liten sväng t Karlskrona i vår:)

Postat av: Bloodyswede

Grattis,grattis!!

Frodigt värre din gamla räv!!

Då får man ju dessutom kravla sig ner t Karlskrona i vår kanske:)

2008-12-17 @ 22:23:16
URL: http://bloodyswede.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis, grattis din gamla räv!!

Frodigt värre!!

Nu får du ju räkna med att se mig i Karlskrona i vår...:)

2008-12-17 @ 22:24:30
URL: http://bloodyswede.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Tack för igår! Har Lang fått spasmer? Kram

2008-12-18 @ 10:15:54
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: bloodyswede

Jag har inte fått spasmer men min dator...jag försökte att kommentera men det ville inte komma med...o då försökte jag igen o fortf ingen kommentar o då försökte jag igen men fortfarande ingen kommentar...så då gav jag upp!!

Men nu har jag ju iallafall kommenterat ordentligt!

2008-12-18 @ 15:26:07
Postat av: Anna-Lena

Det är bra Lang, det ska göras ordentligt!

2008-12-20 @ 16:35:33
URL: http://zimtsternli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback