Låt oss alla hoppas att det bara kan bli bättre

- Nu ska vi jobba som två mediehus den här veckan och tänka publicering i flera kanaler. Vi är så spända inför det här, visst ska det bli kul?!

Så lät det i måndags. Jag har såhär efter två dagar klara synpunkter på upplägget, men det var inte det jag tänkte skriva om. Det jag tänkte skiva om är det faktum att jag inte kunde bry mig mindre om vad vi gör eller inte gör i skolan.
Jag har tappat allt vad motivation heter och räknar hela tiden ner tiden fram till examen. Det som ska hända och göras innan dess är liksom bara något som jag måste "ta mig igenom". Värdelöst? visst Destruktivt? ja Ohållbart? troligtvis det också ja.
Men jag har verkligen ingen som helst motivation för skolan längre. Tragiskt men sant. Jag vet att jag BORDE göra både det ena och det andra och engagera mig mer för att "passa på" och "få ut så mycket som möjligt" av den sista tiden i Kalmar. Kanske handlar det helt enkelt om skoltrötthet, kanske om att jag anser att nivån och relevansen på utbildningen sjunkit något drastiskt under sista året. Vad vet jag.

Under alla år jag gått i skolan på olika nivåer har jag inte upplevt detta själv innan, men däremot har jag hört många berätta om det här med att inte känna sig motiverade, oinspirerade och trötta på skolan.

Kanske är det en övergående svacka, kanske är det en svacka som kommit för att stanna och som orsakats av att jag vet att det snart är slut.


Ingen aning, men imorgon går jag till skolan igen som den duktiga student jag är.


kärlek


Kommentarer
Postat av: Ängeln

låter ju verkligen underbart... Inte. jag vet alltför väl vad du talar om. tyvärr är det bara att bita i det sura äpplet. för tro mig, det är inte värt att skita i allt. då sitter man utan examen och utan jobb i slutändan och hej, STHLM VÄNTAR JU!! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback