Are you follow me on this?

Vilken flash-back jag hade idag i skolan...vi hade en spansk gästföreläsare som pratade fotboll med oss och en hel drös utbytesstudenter.
Och på en sekund var jag tillbaka till våren i Danmark. Plötsligt satt jag återigen i ett av de brunmålade rummen på Danska Journalisthögskolan och lyssnade till någon föreläsning tillsammans med mina klasskompisar från hela världen.

Att föreläsaren hade samma brytning som O som jag bodde ihop med ett halvår förstärkte helt klart det hela.
När han sen säger en klassisk replik (utan att veta om det); are you follow me on this"? log jag för mig själv, såg mig omkring och var nästan helt säker på att se L sitta bredvid mig och småskratta för sig själv.
Men där satt K och A och log inte alls. Då var jag tillbaka i verkligheten igen.

Ibland är det väldigt uppenbart att jag är ensam om erfarenheten från Danmark.

kärlek

Kommentarer
Postat av: Ängeln

det är med delade känslor man har minnen verkligen!

tänk va tråkigt att vara utan dansklandet trots allt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback