Denna dag ett liv

Vilken dag. Hade egentligen tänkt göra massa effektiva saker ikväll, men valde istället att prioritera två vänner i telefon. Nu har jag tillbringat typ tre timmar i telefon, välbehövligt, ibland får man helt enkelt skita i alla måsten och bara ha lite quality time med folk och tänka på annat än skola.

Resten av dagen sög tyvärr. Kursintroduktion till kursen Medier och projektplanering. Och ja, det var lika flummigt som det lät. Fy f-n vad trött jag är på den här skolan! just nu vill jag bara att det ska bli juni så jag får sluta, även om det kommer innebära mycket ångest och liknande så ska det bli så skönt att slippa detta dårhus till högskola. 
Jag har inte ens ord för hur katastrofalt det var idag. Läraren var nedlåtande och arrogant alla studenter sura och stämning allmänt hetsig. 

Men vad annat kan man förvänta sig när läraren inte kan förklara uppgiften, när vi får gissa oss till vad vi ska göra och när det hela helt enkelt är en enda stor slöseri med tid, energi och pengar?

Läraren säger även saker och ting i stil med:
- Bara för att det står 9-12 på schemat ska ni inte tro att det är så. Det här är nämligen en kurs med 40 timmars arbetsvecka. Och jag skiter i när ni gör ert grupparbete.

Vilka underbara tre veckor vi har framför oss, inte. 
 

Kommentarer
Postat av: Ängeln

U and me darrrrling, U and me!

Livet ska ju inte vara lätt men jag önskar att det ngn gång att nedförsbacken var längre än uppförsbacken.

Jag vill verkligen! Gud vad jag vill!

Postat av: zZz

WORD, Hanna Nisse!!!!
Vi får stötta varandra tills skiten är över och den gräsliga tröjan för evigt ur vårt synfält.

2008-01-22 @ 13:34:57
URL: http://www.slowwaters.wordpress.com
Postat av: Karut

Å varför va han tvungen att ha samma jävla tröja idag med?! Jag undrar vad han kommer i imorn. Vågar du gissa Hannut?

2008-01-22 @ 20:25:07
Postat av: Ingrid

Hahaha! Snart tar jag med mig tomater o kastar på honom alltså. Det är ju ett jäkla skämt. Jag tror det är det, faktiskt. En sista fejk-föreläsning innan vi slutar. Vi ska egentligen ha fest i en hel månad. Dont you think?

2008-01-23 @ 23:20:26
Postat av: Michaelsimone

Brilliant site. Cheers.

2010-05-12 @ 08:01:10
URL: http://michaelsimone.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback