This was the year, kortversionen

För alla er som inte riktigt orkar läsa allt i föregående inlägg kommer här en kortare sammanfattning som jag ärligt stulit från Ängelmedhorn. Håll till godo.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Ja, åkte utomlands helt på egen hand.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Kan inte minnas att jag hade några.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inte som jag känner till iallafall.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är inte.

5. Vilka länder besökte du?
Danmark, Island, Ireland, Tjeckien och Belgien.

6. Är det något du saknar 2007 som du vill ha 2008?
Nja...mer kärlek kanske och mer okomplicerade förhållanden.

7. Vilka datum från 2007 kommer du alltid att minnas?
Dålig på datum, men några saker är resan till Island, Göteborgshelgen, Pragresan och nyårsafton.

8. Vad var din största framgång 2007?
Att jag klarade av att bo utomlands med allt vad det innebar under ett halvår, att jag blev antagen till Radioprojektet samt mitt ökade självförtroende.

9. Största misstaget?
Att jag la för mycket tid på fel personer.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Drabbades av magont och fick tillbringa flera timmar en natt på akuten i Århus.

11. Bästa köpet?
Min digitala systemkamera!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, definitivt!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Absolut!

14. Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2007?
Halleluljah med Jeff Buckley och Prinsessor med Laleh.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, absolut.

16. Vad önskat du att du gjort mer?
Umgåtts med fler människor i Danmark.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Lagt mindre tid på människor som inte är värda mig och min tid.

18. Hur ska du tillbringa julen?
Med släkt och vänner.

19. Blev du kär under 2007?
Ja, jo...jag tror faktiskt det....eller förälskad iallafall.

20. Hur många one-night stands?
Noll

21. Favoritprogram på TV?
Typ inga...tittade nästan bara på nyheter och någon enstaka film.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, men jag ogillar människor som jag inte ogillade i början av året.

23. Bästa boken du läste i år?
Stig Larsson-triologin.

24. Största musikaliska upptäckten?
Koop och Regina Spektor tror jag.

25. Något du önskade dig och fick?
Ett bra år.

26. Något du önskade dig men inte fick?
En okomplicerad tillvaro.

27. Årets bästa film?
Ingen aning.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Jobbade och åt tårta.

29. Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kanske, men inget jag kommer på nu.

30. Vad fick dig att må bra?
De underbara människorna jag hade runt mig samt te och popcorn.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hm....

32. Vem saknade du?
Vännerna när de var för långt bort.

33. De bästa nya människorna du träffade?
Många, men framförallt underbara Olaia och Viktorija som gjorde månaderna i Århus till vad de var.

Kommentarer
Postat av: Ängeln

vackert igen... tror faktiskt att jag ska uppdatera min lite till kanske... hmm eller orka! sagt är sagt och gjort är gjort. 2008 året då vi tog nya tag...

Postat av: Karut

Svar på fråga 31: Björn?

2008-01-05 @ 19:39:31
Postat av: Samjeanett

Keep safe. Look out for one another.

2009-07-09 @ 11:36:26
URL: http://samjeanett.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback