This was the year

Så har då ännu ett år passerat och det har gått lika snabbt som alltid. Men vilket år det varit! Till skillnad från 2006 så var 2007 ett riktigt bra år.

Tänkte lista några saker som hänt under året...



Januari -
I mitten av januari begav jag mig ut på mitt hittills största äventyr, nämligen ett halvår som utbytesstudent i Århus, Danmark.

Det blev en stor omställning, ny stad, nya människor och en bestående upplevelse av att Danmark må ligga nära Sverige, men det är ändå en helt annan kultur och ett annat land.


Februari -
Hela klassen åkte till Köpenhamn på några dagars studieresa. En rolig resa där jag lärde känna flera i klassen bättre.


Mars - På typiskt danskt sätt firades den första varma vårdagen med öl i solen på gräset utanför skolan. Då är det lätt att glömma snöstormen och annat mindre roligt som varit.

I slutet av mars kom även Polarn och hälsade på. Det blev några intensiva dagar med hets, Sverker, alkohol, kärlek och mys.


April - I början av månaden åkte jag till Sverige för att fira påsk och fick en välbehövlig dos av kärlek, familj och vänner. Sedan bar det av till Dublin några dagar. Hade sällskap av J några dagar, men större tiden tillbringade jag själv. Roligt och mycket lärorikt att åka på semester själv.


Maj - En riktig res-och besöksmånad. Hade flera minnesvärda besök från Sverige, men mest minnesvärt är ändå när hela klassen åkte till Bryssel i en vecka. En av de roligaste resorna under året. Dagarna fylldes med besök på bland annat kommissionen och parlamentet och på kvällarna var det allt från salsa till öl.

Slutet av maj tillbringade jag på ett kallt men otroligt vackert Island. En oförglömlig resa, återigen på egen hand, med en hel del jobb med intervjuer men framförallt en resa då jag lärde mig mycket om mig själv. Och ja, Island ser faktiskt ut precis som på film.


Juni - Värmen tog Danmark och Århus med storm och jag tillbringade mycket tid på stranden. De sista veckorna var otroligt vemodiga och jobbigast var när O åkte hem och sista kvällen med klassen. Ett halvår som gått otroligt fort var slut.

En annan höjdpunkt i juni är praktiken på SVT i Norrköping. En positiv överraskning som var väldigt lärorik.


Juli -
En intensiv månad med tre hysteriska veckor som redaktionschef på tidningen, en spontan roadtrip till Kalmar och ett otroligt roligt bröllop i Halmstad.


Augusti - Bodde tre veckor i Göteborg och gjorde praktik på Göteborgs Fria. En intressant upplevelse helt klart. Hann även med ett bröllop i Lund.


September - Månaden inleddes med en väldigt minnesvärd kräftskiva hos J i Kalmar. Var längesedan jag var så i mitt esse kan man säga. September innehöll även en resa till bokmässan i Göteborg. En resa som till största del var lyckad men som tyvärr även gjorde att jag lämnade stan otroligt besviken och ledsen.


Oktober - Polarn och Pyret åkte till Prag. Det var hysteri, kärlek och lycka. En klar höjdpunkt från året som gick.

En resa gick även till Malmö och Köpenhamn. En helg med utgång på nation, mycket livsnjutande och nya bekantskaper i form av mattläggare från Umeå ;)


November- Hela månaden genomsyrades av arbete med c-uppsatsen. En uppsats som skulle visa sig vara ett aber utan dess like med fler motgångar än framgångar.

I slutet av månaden var jag i desperat behov av miljöombyte och åkte några dagar till Stockholm.


December - Polarn var i Kalmar och det var en helg med en underbar Lasse-konsert och framförallt Polovning, äkta kärlek ;)

December var även månaden då Kristyr sändes för sista gången. Det var med stor sorg vi genomförde sändningen. Ett program som inget annat har gått i graven L

En julsittning följd av hysterisk utgång avslutade storslaget näst sista terminen i Kalmar.

Sedvanlig julhets i Nässjö kröntes av ett ovanligt och roligt nyårsfirande i Stockholm.


Kommentarer
Postat av: Ängeln

vackert vackert vackert. tänk så mycket man hinner med på ett år...

Postat av: Karut

Va mycket du har gjort! Min modiga Hannut. Och i år ska du te Nybro. Frodigt!

2008-01-05 @ 19:37:18
Postat av: Theodoreline

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2009-07-06 @ 12:20:40
URL: http://theodoreline.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback