Glöm aldrig att det viktigaste är att ha roligt

Det känns som att det alltid är enklare att vara missnöjd än nöjd. Som att det alltid är enklare att ha något att klaga på än att inte ha det. Att sakna det man inte har istället för att uppskatta det man faktiskt har.

När jag var ute och gick tidigare idag insåg jag att jag har det väldigt bra egentligen. Min situation just nu är inte så dålig som jag ibland får för mig. Jag omges av människor som älskar mig för den jag är, jag har drygt två månader kvar av min utbildning, jag har troligtvis sommarjobb någonstans och faktiskt en hel del att se fram emot både under våren och sommaren.
Visst är det stress och gnäll ibland, men oftast handlar det om småsaker som ändå inte spelar någon roll alls i det långa loppet.

Vi är här och nu och det är vikitigt att ibland försöka ta ett steg ut från sig själv för att få lite distans till saker och ting. Annars kan man lätt få för sig att allt är på blodigt allvar hela tiden.

kärlek vänner


Kommentarer
Postat av: Ravnsine

Wonderful and informative web site. I will recomend this site... Excelent work


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback