Vi som blev kvar

Jag trodde inte det skulle bli såhär. Att jag blev en av de som valde att frivilligt stanna kvar i Kalmar de sista tio veckorna på utbildningen för att ägna sig åt ett av de berömda projekten. Men det blir å andra sidan väldigt sällan som man tänkt sig eller hur?

Jag kan verkligen inte få in i mitt huvud att det snart bara återstår tio veckor av det som en gång var tre år. Tiden har gått så otroligt snabbt och det känns vemodigt nu när större delen av klassen flyttar från stan för att bara komma tillbaka till avslutningen i juni. Visst umgås jag inte med alla, men ändå, det är ju känslan liksom...

Men låt oss nu inte gå ner oss i nostalgi och vemod fullständigt. De sista tio veckorna ska jag satsa på att få ut mesta möjliga av Radioprojektet och bygga på min erfarenheter inför först och främst sommaren. Sommaren ja...hur ska jag göra? vad är smart? vad är mindre smart? vad är direkt korkat?
Just nu har jag jobb i juli. Förhoppningsvis kommer det gå att kombinera med ett annat jobb i juni och kanske ytterligare ett i augusti. Men jag vet ju inte vad jag vill, eller det kanske är ju det jag vet när allt kommer omkring? Tror att man helt enkelt ska satsa på att göra det som känns rätt för hur strategisk man än är så kan man aldrig veta om det var rätt förrän efteråt.

Appropå jobb så har jag idag äntligen tagit tag i mig själv och sökt de jobb som är utannonserade som jag kan tänka mig inför hösten. De är inte många och kanske inte det jag helst av allt vill göra, men någonstans måste man ju börja antar jag.

Imorgon bär det av söderut igen. Sista veckan med "alla". Jag och Karut ska göra mesta möjliga av den veckan. Det handlar alltså om att gå ut för fullt och sen öka. Vi lever ju som bekant bara en gång och snart är det slut på Hannuts och Karuts storhetstid i Kalmar.

kärlek vänner

Kommentarer
Postat av: LIZA

The Lord gives, and he takes. Länkat o klart.

Postat av: Karut

Orka vara strategisk. Ha roligt istället! En vet aldrig hur länge det varar. Man kan vakna en morgon och vara blind alternativt död. Välj själv. Och nej, det är varken ett hot eller ett löfte. Jag är Karut liksom.

2008-03-24 @ 19:41:21
Postat av: Liza

Ironiskt nog så köpte jag mer utrymme till fel blogg, det vill säga INTE till min arbetsprovsblogg.
Därför finns inte min "nya" blogg nu. Så ta bort mig så länge så återkommer jag om det blir aktuellt med en vanlig blogg igen. Skit.

2008-03-25 @ 09:39:32
Postat av: Ingrid

Buhu. Jag vill inte! Fan, ska vi inte alla ta och läsa magister ändå? Typ miljöinriktning? Så tråkigt kan det ju inte vara? Eller jo... okej.

Men grattis till jobb! O borde vi inte dra ihop nåt på sjukan typ på tors? ;) Kram på dig!

2008-03-25 @ 10:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback