Det är aldrig för tidigt att prata om kött

Följande konversation utspelade sig mellan mig och en av morgonprogramledarna i studion 06.55 i morse.

- Håller du på med sånt där sticka saker och trä dem på stolpar? du ser ut som att du skulle kunna göra det, lite alternativ sådär.

- Eh...nej, det gör jag inte....

- Är det säkert?! men du är säkert vegetarian?

- Nej, verkligen inte. Snarare tvärtom.

- Jaha, du vägrar äta grönsaker?

- Nej nej, men jag gillar verkligen kött.

- Jaha, du är en sån som kan sätta i dig en helstekt gris såhär på morgonkvisten?

- Haha..nej, inte direkt...under mer kontrollerade former, gärna grillat på sommaren.

- Mmm (får något drömmande i blicken) grillat...det är gott det....


Kommentarer
Postat av: Ängeln

asg



så vackert

2008-11-12 @ 20:40:04
Postat av: Anna-Lena

Vilka konversationer ni verkar ha på jobbet:)

Postat av: Joolz

Gah! Du, vegetarian!? Det var ju helt sjuuuuuukt roligt. HUR kunde de få denna uppfattning om dig? JAG skulle då rakt kunna se dig äta helstekt gris på morgonkvisten, inga problem alls! ;-)

2008-11-13 @ 12:13:58
URL: http://juliakylberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback