Tomaten måste dö

Samtalet utspelar sig i lunchrummet klockan 12.55.

Jag: Jaha, så du tycker inte om sallad?

A: Jo, eller jag tyckte den här såg så otäck ut. Tycker inte du det?

Jag: Faktiskt. Typ som min tomat. Den var sådär otäckt vattnig. En del tomater är ju såna. De borde dö.

A: Jag håller med. Vi borde döda den. (visar hur man låtsas ta tag i tomaten och kastar den in i väggen)

Jag: Jag är på! fast vi borde gå direkt på ursprunget! Jag vill låsa in Ica handlaren i frysrummet.

A: Ja! och han jag köpte min sallad hos. Vad gör vi med honom?

Jag: Ser framför mig många fina lösningar. Sänka ner honom i fritösen är en av dem.

A: Bra! men tänk så många som har hört våra planer. Det blir för många vittnen.

Jag: (tittar mig omkring) tror bara det är D som är ett hot.

A: Sant. Vi skållar honom i kaffeautomaten...

Jag: Och sen rullar vi in honom i gardinen och kastar ut honom genom fönstret.

A:....och sen går vi ut på stan och skanderar: "död åt alla tomater"!!


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Låter som om du borde börja sända Kristyr igen:) Kram

Postat av: Joolz

Mohahahahahahha, det DÄR fick mig verkligen att dra på smilbanden! Danke för det!

2008-11-15 @ 22:55:41
URL: http://juliakylberg.blogg.se/
Postat av: Karut

Haha! Men Hanna, tomaterna föds inte på Ica. Faktiskt.

2008-11-19 @ 09:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback