Lägesrapport

Ja du bloggen. Det händer saker samtidigt som det inte händer saker. Och jag vill inte bli en sån som bara berättar för dig om sånt du ändå inte bryr dig om. Känns liksom menlöst.
Men jag jobbar en del och försöker plugga en del. Särskilt genusvetenskap som jag velat läsa länge, det är dock väldigt svårt med motivationen om man säger så.
Mest hoppas jag på ett längre vik. Det skulle också göra att jag kan flytta till något eget igen. Och det skulle göra underverk för min mentala hälsa.

I helgen var jag i Göteborg med familjen för att hälsa på bror. Herregud vilken hets. Jag är glad att vi inte åker på semester ihop längre. Men kul att få miljöombyte och quality-time med bror.

Nu har jag inte jobbat sedan i fredags. Och ska inte jobba förrän lördag. Det är den längsta sammanhängande ledigheten jag haft sedan innan sommaren. Det känns udda men bra. Tror att jag behöver den mer än jag förstår.

Det regnar och blåser helt hysteriskt mycket ute nu. Varför har jag ingen att krypa upp i soffan och lyssna på regnet med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback