Dom säger: "va kul å va ung å fri"

Just nu är det jobb och förhoppning om jobb som gäller. Lyckades på ett mycket effektivt sätt fatta beslutet om att skita i genusvetenskapen genom att vara disträ nog att inte registrera mig på kursen. Herregud. Nåja. Lika bra det som det känns nu. Har att göra ändå (än så länge iallafall) och har lite jobbkrokar ute som jag hoppas på. Sävsjö gick det inget bra med. Då är det skönt att ha vänner som skicker ett sånt här mess helt spontant:

Hannut! Jag hörde att tidningen gjort bort sig. Vet de inte att du är världens bästa person? Nu hoppas jag att blekingeborna har bättre koll. Kramar

-----------------------------

Annars håller jag mest på att förgås. Känns som att jag lever i något som är konstant halvt uppackat. Och jag vägrar göra mig mer hemmastadd för jag vill inte bo här. Jag kan väl bo i den här stan, men då ska det vara i en egen lägenhet och för ett jobb jag vill ha. Det fungerar inte att bo hemma. Nu är de små liven förvisso i Italien i en vecka, något jag tackar mig lyckliga stjärna för, men tanken på alla de veckor som kanske kommer gör mig galen.

"Vad gör du? har du något jobb? varför får du inget längre jobb? det får ju dina kusiner? vad ska du göra med ditt liv? egentligen?"

"jag vet inte, ja, för att den här branschen suger, dem jobbar med andra saker, jag vet inte"


orka. det är min enda kommentar.






Kommentarer
Postat av: Ängeln

suck ja verkligen suck... våga vägra orka? och samtidigt måste man orka.



kärlek


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback